„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w sierpniu 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 570 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 32,44 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. W sierpniu 2014 roku dziennik ten był drugi.
Natomiast na drugą pozycję w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 535 egz., jednak o 7,03 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 12,76 proc. do 2 590 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 70,76 proc. do 157 egz., osiągnęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na ósme.
W sierpniu 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 21,22 proc. i wyniósł 724 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fakt-na-czele-sprzedazy-super-express-z-najwiekszym-spadkiem ##
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w sierpniu 2015 roku należała do „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa). Jej wynik wyniósł 381 egz., po spadku o 1,80 proc.
Z dziesiątego na drugie miejsce awansowało „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 377 egz., po wzroście wynoszącym 101,60 proc.

Na podium znalazł się jeszcze „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 40,09 proc. do 311 egz. W sierpniu 2014 roku tytuł ten był ósmy.
Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem - o 275 proc. do 75 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa). Tytuł ten awansował z pozycji 22. na 15.
Zaś największy spadek odnotował „Dziennik Łódzki” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 14. na 20. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 41,84 proc. i ostatecznie wyniósł 57 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spadla-sprzedaz-kioskowa-wszystkich-dziennikow-rzeczpospolita-najbardziej-w-dol ##
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.











