Samodzielne planowanie kampanii w Adkontekst Planner

Sieć reklamowa Adkontekst uruchamia nowe narzędzie, które umożliwia w 4 krokach łatwe zaplanowanie oraz zakup kampanii reklamowej. Adkontekst Planner pozwala samodzielnie wybrać odpowiednie miejsce emisji reklam, opracować ich treść i wygląd oraz zaplanować budżet kampanii. Rozwiązanie dostępne jest pod adresem: zamow.adkontekst.pl.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Sieć reklamowa Adkontekst uruchamia nowe narzędzie, które umożliwia w 4 krokach łatwe zaplanowanie oraz zakup kampanii reklamowej. Adkontekst Planner pozwala samodzielnie wybrać odpowiednie miejsce emisji reklam, opracować ich treść i wygląd oraz zaplanować budżet kampanii. Rozwiązanie dostępne jest pod adresem: zamow.adkontekst.pl.

“Przygotowując narzędzie do planowania kampanii reklamowej dla MSP zwróciliśmy szczególną uwagę na czytelność interfejsu i tym samym przejrzystość procesu planowania kampanii. W efekcie Adkontekst Planner daje zarówno wytrawnym mediaplanerom, jak i reklamodawcom którzy niekoniecznie na co dzień mają do czynienia z zakupem mediów, możliwość szybkiego i dość precyzyjnego przygotowania media planu z wykorzystaniem portfolio sieci Adkontekst. Dzięki Adkontekst Planner marketerzy mogą w czterech prostych krokach stworzyć reklamę, wybrać miejsca emisji, określić stawki oraz budżet i przede wszystkim samodzielnie dokonać jej aktywacji - rozpocząć emisję.” – komentuje Łukasz Duda, dyrektor Biura Reklamy Adkontekst.

Pierwszym etapem jest wybór miejsca, w którym prezentowana będzie reklama, gdzie marketer ma do wyboru dwie metody targetowania: określenie kategorii tematycznych serwisów bądź wybranie konkretnych serwisów. W obu przypadkach dodanie do koszyka domen lub kategorii skutkuje przeliczeniem zasięgu, podaniem szacunków dotyczących odsłon reklamowych oraz estymowanej średniej liczby kliknięć w miesiącu dla jednego reklamodawcy. Dodatkowo w ramach procesu marketer dostaje sugestie odnośnie stawki CPC, czyli ceny za jedno kliknięcie internauty w reklamę. Oprócz targetowania na witryny i kategorie tematyczne użytkownicy Adkontekst Plannera mają możliwość przygotowania kampanii z wykorzystaniem geotargetowania. W planach jest udostępnianie w Adkontekst Plannerze kolejnych metod targetowania (m.in.: retargeting, audience targeting).

Kolejna część planowania kampanii to przygotowanie kreacji. W tym przypadku również mamy do wyboru dwie opcje – jedna z nich to reklama tekstowa, a druga – reklama graficzno-tekstowa, gdzie reklamodawca może wzbogacić tekst reklamowy o element graficzny, np. logo firmy. Klient samodzielnie tworzy teksty reklamowe, dodaje grafikę, a następnie wybiera słowa kluczowe. Może wpisać swoje propozycje, a ponadto skorzystać z podpowiedzi wygenerowanych przez system.

Następny etap to rozplanowanie budżetu, na którym reklamodawca decyduje o wysokości stawki za kliknięcie oraz wielkości budżetu kampanii. Wysokość CPC ustala się za pomocą wygodnego „suwaka”, a Adkontekst Planner proponuje klientowi do wyboru 4 możliwe budżety na kampanię, wraz z informacją o dostępnych rabatach. W zależności od wybranych ustawień budżetowych cały czas w oknie z podsumowaniem kampanii wyświetlane są szacowane liczby kliknięć w wybranych kategoriach bądź serwisach oraz estymowany czas trwania kampanii.

W kolejnym kroku marketer może zobaczyć na jednym ekranie podsumowanie stworzonego Media Planu. Po jego akceptacji kampania jest tworzona w systemie i gotowa do startu. Reklamodawca może również samodzielnie uruchomić kampanię zgodnie z przygotowanym planem. W celu aktywowania reklamy wystarczy dokonać płatności online - analogicznie jak w każdym sklepie internetowym. Do dyspozycji reklamodawcy w trakcie procesu planowania kampanii jest także konsultant sieci, z którym można porozmawiać za pomocą technologii LiveChat.

Wprowadzeniu narzędzia Adkontekst Planner towarzyszy konkurs z nagrodami: “Zostań media plannerem Adkontekst” realizowany na profilu facebookowym sieci Adkontekst www.fb.com/adkontekst.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"