Zmienione malowanie samolotów LOT-u zachowuje cechy tradycyjnego logo firmy przedstawiającego żurawia w okręgu, który jest jej znakiem rozpoznawczym od 1929 roku. Jednocześnie nowa identyfikacja wizualna ma unowocześnić i zdynamizować design samolotów. - To krok w nowoczesność z zachowaniem szacunku do tradycji - opisuje Dorota Haller, dyrektor marketingu i produktu PLL LOT.
W zmienionym malowaniu symbol żurawia pozostanie na ogonach samolotów. Ujawnione pod koniec ub.r. plany przeniesienia go w mniej widoczne miejsce na przedzie samolotów spotkały się z protestami m.in. wśród internautów (więcej o tej sprawie).

Pomysł wprowadzenia nowych barw oraz same prace projektowe były skonsultowane przez PLL LOT z projektantem Andrzejem Pągowski, profesorami ASP Lechem Majewskim i Maciejem Buszkiewiczem oraz prezesem Instytutu Marki Polskiej Mirosławem Borucem. Ich opinie i wskazówki miały istotny wpływ na ostateczną wersję odświeżonego malowania.
Zmieniona identyfikacja wizualna samolotów PLL LOT zostanie wprowadzona w przyszłym roku, kiedy do floty firmy wejdzie Boeing 787 Dreamliner, najnowocześniejszy samolot na świecie. Będzie to pierwsza modyfikacja barw samolotów LOT-u od 1978 roku.











