Samotność, niepewność i znaczenie zaufania - globalne trendy Forda na 2020 rok

Samotność, niepewność i znaczenie zaufania do dominujące trendy na 2020 rok wyłaniające się z 8 edycji raportu motoryzacyjnej marki Ford „Looking Further with Ford 2020 Trends Report”. Publikacja pokazuje, że ludzie czują się dziś przytłoczeni zmianami, które widzą na świecie i trudniej im zaufać markom oraz nawiązać kontakt z rówieśnikami.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Z raportu Forda wynika, że 45 proc. dorosłych na całym świecie regularnie czuje się samotnych, sygnalizując to firmom i markom, aby te pomogły im znaleźć komfort.

58 proc. uważa z kolei, że odczuwa większą rozpacz niż nadzieję, jeśli chodzi o walkę ze zmianami klimatu, ale mniej niż połowa z nich podejmuje działania w zakresie wyboru ekologicznych środkówtransportu, takich jak jazda samochodem elektrycznym, wspólna podróż samochodem lub transport publiczny.

W dobie stałej łączności (zapewnianej przez różne technologie) konsumenci czują się dziś bardziej samotni niż kiedykolwiek - i trudniej jest im zaufać swoim rówieśnikom i firmom.

W swoim raporcie Ford Motor Company identyfikuje zaufanie jako dominujący globalny temat i bada, w jaki sposób firmy je odzyskują.

- Globalne tempo zmian rośnie - i bez zaufania do instytucji, marek i konkurentów, na których można polegać, większość ludzi czuje się ogromnie przytłoczona - zauważa Sheryl Connelly z Forda. - Konsumenci chcą wierzyć, że firmy postępują właściwie, ale firmy muszą również podać im wyraźny powód, by tak myśleli. W firmie Ford skupiamy się na poprawie jakości życia konsumentów i ich społeczności, dzięki czemu możemy nadal utrzymywać zaufaną relację, która nas rozwija.

Globalny raport, obejmujący 14 krajów w obu Amerykach, Azji, Europie i na Bliskim Wschodzie, sugeruje, że zdolność ludzi do zaufania rówieśnikom, społecznościom, wybranym urzędnikom i przedsiębiorstwom ma decydujący wpływ na ich codzienne życie.

Inne trendy konsumenckie ujawnione w raporcie to:Całkiem sam:  samotność stała się epidemią na skalę światową. Samotność jest szczególnie rozpowszechniona wśród młodych ludzi - 62 proc. pokolenia Gen Z  na całym świecie zgadza się ze stwierdzeniem: „Czuję się samotny regularnie”, a 50 proc. zgadza się z twierdzeniem: „Często czuję się samotny, gdy jestem w pobliżu innych ludzi”.

Pod powierzchnią : rośnie zainteresowanie niewidocznymi elementami budowania zaufania konsumentów. Konsumenci chcą wierzyć, że firmy postępują właściwie, ale muszą w to uwierzyć. 67 procent dorosłych na całym świecie zgadza się, że „gdy marka traci zaufanie, nie ma możliwości odzyskania go”.

Wezwanie do działania: ludzie proszą marki o przejście od sposobu myślenia opartego na produktach do sposobu myślenia opartego na wartościach - chociaż nie zawsze ma to wpływ na ich decyzję o zakupie: 59 proc. dorosłych na całym świecie twierdzi, że bardziej zależy im na wygodzie niż na wartości marki .

Wielkie oczekiwania: wraz ze wzrostem handlu internetowego rosną oczekiwania dotyczące marek. 67 proc. dorosłych na całym świecie zgadza się ze stwierdzeniem „Mam większe oczekiwania względem marek niż w przeszłości”.

Zielony paradoks: na całym świecie konsumenci są coraz bardziej zaniepokojeni zmianami klimatu. Jednak to zmartwienie nie przekłada się na pilność: 64 proc. ludzi, którzy nie zmieniają swojego zachowania, aby pomóc w walce ze zmianami klimatu, twierdzi, że nie może nic zmienić.Tożsamość ma znaczenie: Rozmowy i język wokół tożsamości ewoluują - a ściślej mówiąc, zrozumienie, że tożsamość zbudowana jest zarówno z widocznych atrybutów, jak i niewidzialnych, takich jak tożsamość seksualna, pochodzenie, religia i inne. Tylko 67 proc. dorosłych na całym świecie mówi: „ Rozumiem pojęcie płynności płci”.

Czas produktów z drugiej ręki: Nowe firmy recyklingowe na całym świecie zmodernizowały zakupy odsprzedaży. Tak zwany ruch re-commerce rośnie w oczach wyrafinowanych i dobrze znających rynek klientów, którzy próbują "tchnąć" nowe życie w posiadane wcześniej ubrania, urządzenia, elektronikę, artykuły gospodarstwa domowego i inne towary - i coraz więcej konsumentów decyduje się na to. 60 procent dorosłych na całym świecie zgadza się, że „Jestem bardziej otwarty na kupowanie używanych towarów niż pięć lat temu”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów