Liderem zestawienia jest Samsung, który według wyliczeń przez miniony rok zainwestował w reklamę na Facebooku ok. 100 mln dolarów. Przykładowo, tuż po premierze modelu Galaxy S III w ubiegłym roku koreański koncern przeznaczył 10 mln dolarów na trwającą 3 tygodnie kampanię. Kilka dni temu okazało się ponadto, ze całkowity budżet reklamowy Samsunga na rok 2013 to kwota rzędu 14 mld dolarów (przeczytaj o tym więcej).
Dwa pozostałe miejsca na podium zajmują firmy Procter & Gamble oraz Microsoft. Pierwszy z koncernów zainwestował w promocję na Facebooku 60 mln dol. Natomiast gigant z Redmond pozostawił w serwisie 35 mln dol.
W pierwszej dziesiątce znajdują się również takie firmy jak Amazon, Verizon, Nestle czy Univeler. Według autorów zestawienia każda z nich zainwestowała w promocję na Facebooku ok. 30 mln dolarów. Poza czołówką znalazły się natomiast Coca-Cola (11. miejsce), Ford (17. miejsce), Mastercard (24. miejsce), a także Disney (30. miejsce). Ranking zamyka producent artykułów dla mam i dzieci, firma Zulily.

Pełne zestawienie zamieszczamy poniżej. Brakujące kwoty autorzy tłumaczą niemożnością dotarcia do konkretnych danych.
TOP35 reklamodawców na Facebooku w 2013 roku
1. Samsung: 100 mln dol.2. P&G: 60 mln dol.3. Microsoft: 35 mln dol.4. AT&T5. Amazon: 30 mln dol.6. Verizon: 30 mln dol.7. Nestle: 30 mln dol.8. Unilever: 30 mln dol.9. American Express: 25 mln dol.10. Walmart11. Coca-Cola12. Starbucks13 - 16. King.com, Zynga, EA i Supercell17. Ford18. Capital One: 20 mln dol.19. eBay: 20 mln dol.20. AB Inbev: 15 mln dol.21. Visa: 15 mln dol.22. Intuit: 10 mln dol.23. L'Oreal: 10 mln dol.24. Mastercard: 10 mln dol.25. Weight Watchers: 5 mln dol.26. State Farm: 2 mln dol.27. Ancestry28. Dell29. Macy's30. Disney31. Victoria's Secret32. Citi33. Sony34. Mondelez/Kraft35. Zulily
Ranking przygotował serwis Business Insider we współpracy z firmą badawczą ComScore. Obejmuje on okres ostatnich 12 miesięcy i oprócz informacji od firm i danych ogólnopolskich bazuje na źródłach własnych redakcji.

W III kwartale br. przychody Facebooka sięgnęły 2,02 mld dolarów, czyli o 60 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk netto serwisu w tym okresie wyniósł natomiast 425 mln dol. (zobacz szczegóły).











