Ad Net Zero to pięciopunktowy plan działania, którego celem jest przyspieszenie dekarbonizacji sektora marketingowego. Stowarzyszenie dołącza do tej globalnej inicjatywy wraz z innymi kluczowymi graczami branżowymi, aby wspólnie dążyć do osiągnięcia zerowej emisji netto w komunikacji marketingowej.
SAR chce zadbać o klimat
„Przystąpienie do Ad Net Zero to nie tylko deklaracja zobowiązania do ochrony środowiska, ale także przejaw zaangażowania w tworzenie bardziej zrównoważonej przyszłości dla sektora komunikacji marketingowej w Polsce” – informuje organizacja w komunikacie.
SAR zobowiązuje się do podejmowania działań na rzecz zmniejszenia śladu węglowego w branży komunikacji marketingowej, produkcji reklamowej oraz planowaniu i zakupie mediów.

W odpowiedzi na rekomendacje działającego przy ONZ Międzynarodowego Zespołu ds. Zmian Klimatu (IPCC 22) w ramach Ad Net Zero podejmie również wyzwanie w postaci promowania i wspierania odpowiedzialnej komunikacji i konsumpcji.
"Jesteśmy dumni z tego, że możemy tworzyć polski rozdział Ad Net Zero. Mamy nadzieje, że w ślad za nami pójdą agencje oraz kolejne organizacje. Wierzymy, że tylko nasze wspólne wysiłki mogą przyczynić się do istotnej redukcji emisji gazów cieplarnianych i zmniejszenia negatywnego wpływu reklam na środowisko" – powiedział Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR.











