Scripps Networks kupuje większościowy pakiet TVN za 584 mln euro

Southbank Media Ltd., brytyjska spółka należąca do amerykańskiego koncernu Scripps Network Interactive kupiła od Grupy ITI i Grupy Canal + większościowy pakiet udziałów TVN  - Scripps Networks Interactive, firma rodzinna ze 140-letnią historią na rynku mediów, jest idealnym partnerem dla Grupy TVN i wszystkich zainteresowanych udziałowców - podkreśla Bruno Valsangiacomo, prezydent Grupy ITI.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Na podstawie zawartej umowy Southbank Media Ltd. obejmie 100 proc. udziałów w N-Vision, która będzie posiadała poprzez Polish Television Holding B.V. (PTH) ok. 52,7 proc. udziałów w TVN S.A. Za ten pakiet nabywca zapłaci Grupie ITI i Grupie Canal+ 584 mln euro (ok. 2,4 mld zł). Koncern przejmie jednocześnie łączny dług TVN o wartości 840 mln euro (ok. 3,4 mld zł).

Scripps Networks jest właścicielem marek telewizyjnych i internetowych związanych z produkcją treści o tematyce lifestylowej, kulinarnej i podróżniczej. Do koncernu należą między innymi HGTV, DIY Network,Cooking Channel, Great American Country oraz obecne w Polsce stacje Travel Channel i Food Network (nadaje u nas jako Polsat Food).

- Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że oddajemy TVN w dobre ręce Scripps Networks Interactive - zaznaczył w komunikacie Bruno Valsangiacomo, prezydent, współzałożyciel i udziałowiec Grupy ITI. - Biorąc pod uwagę, że od założenia TVN w 1997 roku zbudowaliśmy tę firmę od podstaw, tworząc jednego z największych nadawców telewizyjnych w Polsce, było dla nas ważne, by zapewnić jej ciągłość, jakość i niezależność. Scripps Networks Interactive, firma rodzinna ze 140-letnią historią na rynku mediów, jest idealnym partnerem dla Grupy TVN i wszystkich zainteresowanych udziałowców. Jestem przekonany, że Scripps przyczyni się do dalszych, wyjątkowych sukcesów TVN, a jednocześnie wzbogaci krajobraz medialny w Polsce - podkreślił Bruno Valsangiacomo.

W komunikacie podkreślono, że przed sfinalizowaniem umowy musi ona uzyskać akceptację stosownych urzędów nadzorujących rynek w Polsce. Scripps Networks Interactive dopiero niedawno pojawiło się na liście kupców TVN (więcej informacji tutaj).

- Umowa ze Scripps Networks Interactive jest wyrazem uznania dla ciężkiej pracy i zaangażowania każdego z pracowników TVN w stworzenie największej i najbardziej znanej firmy medialnej w Polsce. Zespół Scripps Networks Interactive zdaje sobie sprawę ze znaczenia polskiego rynku i z wagi jaką ma tworzenie inspirujących treści, które przykuwają uwagę odbiorców. Cieszy nas, że staniemy się częścią Scripps Networks Interactive oraz, że w nadchodzących latach będziemy razem rozwijać i wzmacniać pozycję naszej firmy - powiedział Markus Tellenbach, prezes i dyrektor generalny TVN S.A.

Przejęcie pakietu kontrolnego w TVN jest kolejnym etapem ekspansji Scripps Networks w Europie. Wcześniej, w  2011 roku spółka zawiązała w Wielkiej Brytanii spółkę joint-venture z BBC Worldwide na portfolio UKTV, na które składa się dziesięć kanałów rozrywkowych i lifestylowych.

- Ta transakcja jest ważnym krokiem w procesie strategicznego rozwoju naszej międzynarodowej działalności zwiększającym skalę naszej obecności w Europie - stwierdził Kenneth W. Lowe, przewodniczący rady nadzorczej, prezes i dyrektor generalny Scripps Networks Interactive.

- Polska to dynamiczny rynek mediowy o ogromnym potencjale. TVN pod kierownictwem Markusa Tellenbacha konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję zarówno pod kątem finansowym jak i w dziedzinie kreacji medialnej, usług i portfolio kanałów. Spółka wydatnie wzmocni działalność Scripps Networks. Liczymy na owocną współpracę z całym zespołem TVN w realizowaniu naszych wspólnych ambicji w całym regionie - dodał  Kenneth W. Lowe.

Doradcami Scripps Networks Interactive przy tej transakcji na polu finansów była firma Barclays and Blackstone Advisory Partners L.P., a w kwestiach prawnych kancelarie Latham & Watkins LLP oraz Domański Zakrzewski Palinka sp.kWcześniej wśród zainteresowanych zakupem stacji wymieniano także kilka innych podmiotów, między innymi Time Warner, Discovery Communications, a także niemiecką Grupę Bauer (zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?