SE.pl przed Fakt.pl i Wyborcza.pl, w dół PrzegladSportowy.pl i GazetaPrawna.pl (serwisy dzienników)

Wśród witryn dzienników ogólnopolskich liderem jest niezmiennie SE.pl, a kolejne miejsca zajmują Fakt.pl i Wyborcza.pl. W skali miesiąca duży spadek zanotował serwis „Przeglądu Sportowego”, ale nadal zdecydowanie na najdłużej przyciąga internautów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W sierpniu br. serwis „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 8,74 mln realnych użytkowników, czyli 31,19 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 124,88 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 12 minut i 35 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

SE.pl jest zdecydowanym liderem wśród witryn gazet ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników i odsłon. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował w zeszłym miesiącu 7,4 mln odwiedzających i 111,21 mln odsłon, natomiast na Wyborcza.pl (Agora) 7,32 mln internautów wykonało 72,44 mln odsłon.

„GW” i dzienniki gospodarcze stawiają na płatne treści

W tym ostatnim portalu i pozostałych witrynach „Gazety Wyborczej” (m.in. Wyborcza.biz, która w sierpniu miała 1,35 mln użytkowników i 2,74 mln odsłon) od początku 2014 roku obowiązuje płatny model dostępy do treści (za darmo można przeczytać do 10 tekstów miesięcznie). Na koniec czerwca korzystało z niego 193 tys. internautów, wiosną Agora podała, że w ub.r. subskrybent za tę ofertę płacił średnio 10 zł miesięcznie. Firma w bieżącej strategii planuje, że na koniec 2022 roku liczba sprzedanych prenumerat cyfrowych wyniesie 327 tys.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-lipiec-2019-fakt-przeglad-sportowy,7170848513177217a ##

Dużo płatnych treści jest też w serwisach „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” (Gremi Media), trzech witrynach „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - Dziennik.pl, GazetaPrawna.pl i Forsal.pl, a także portalu „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska). W tym ostatnim ofertę subskrypcyjną wprowadzono na początku 2017 roku, wydawca nie podaje, ilu użytkowników z niej korzysta. Natomiast w witrynach „DGP”, „Rz” i „Parkietu” można kupować dostęp do pojedynczych tekstów i wydań w wersji cyfrowej.

Wśród serwisów dzienników gospodarczych na czele jest Rp.pl, w zeszłym miesiącu 4,09 mln internautów wykonało tam 19,28 mln odsłon i korzystało średnio przez 4 minuty i 21 sekund. Dziennik.pl przy 2,72 mln odwiedzających miał 16,5 mln odsłon oraz 3 minuty i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania, a GazetaPrawna.pl zanotowała 2,35 mln użytkowników, 6,76 mln odsłon oraz 2 minuty i 33 sekundy średniego czasu.

Dużo mniejszą odwiedzalność notują Forsal.pl i PB.pl. Pierwszy serwis miał 800,4 tys. odwiedzających, 3,34 mln odsłon oraz 3 minuty i 44 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, natomiast drugi - 467,6 tys. użytkowników, 3,49 mln odsłon oraz 19 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania. Jeszcze niższe statystyki osiągnął Parkiet.com - 243 tys. internautów wykonało tam 1,48 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 6 minut i 12 sekund.

„Przegląd Sportowy” przyciąga najmocniej

Najdłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego zanotował serwis „Przeglądu Sportowego” - każdy z 1,87 mln użytkowników (łącznie wykonali 17,63 mln odsłon) spędził na stronie 39 minut i 42 sekundy.

W zestawieniu uwzględniamy portal Polskatimes.pl, bo ma ogólnopolski charakter, mimo że od dekady dzienniki pod marką „Polska” nie ukazują się w całym kraju. W zeszłym miesiącu witrynę odwiedziło 1,59 mln internautów, wykonując 10,5 mln odsłon oraz spędzając średnio 2 minuty i 24 sekundy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/portale-zyskaly-w-informacjach-i-publicystyce-wp-pl-liderem-se-pl-przed-interia-i-fakt-pl-top-10,7170836253665409a ##

Natomiast serwisy „Gazety Podatkowej” i „Naszego Dziennika” odwiedziło zbyt mało uczestników badania Gemius/PBI, żeby można było oszacować wyniki tych witryn.

grafika

Z miesiąca na miesiąc zdecydowana większość serwisów osiągnęła spore wzrosty odwiedzalności. SE.pl zyskał 773,3 tys. użytkowników, 25,89 mln odsłon oraz 2 minuty i 17 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 9,7, 26,1 i 22,2 proc. w górę).

Na Fakt.pl liczba użytkowników zwiększyła się o 686,4 tys. (czyli 10,2 proc.), liczba odsłon o 19,85 mln (21,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez internautę o 2 minuty i 24 sekundy (16 proc.). Dzięki temu serwis pod względem liczby odwiedzających wyprzedził Wyborcza.pl, która zanotowała sporo niższy wzrost (o 125,7 tys., czyli 1,7 proc.). Zyskała też 4,06 mln odsłon (5,9 proc.) i 32 minuty średniego czasu korzystania (5,5 proc.).

Mocno w górę poszły też statystyki kilku innych witryn. Dziennik.pl zyskał 383,3 tys. użytkowników i 2,81 mln odsłon (to 16,4 i 20,5 proc. w górę), Polskatimes.pl - 212,7 tys. użytkowników i 2,52 mln odsłon (15,4 i 31,5 proc.), Wyborcza.biz - 401,2 tys. użytkowników i 896,5 tys. odsłon (42 i 48,5 proc.), a Forsal.pl - 154,1 tys. użytkowników i 540,9 tys. odsłon (23,8 i 19,3 proc.). Przy czym w każdym z tych serwisów skrócił się przeciętny czas spędzany przez internautów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dziennik-zachodni-wyprzedzil-w-internecie-gazete-pomorska-wyborcza-pl-przed-onetem-i-se-pl-serwisy-regionalne,7170837876848769a ##

Z kolei GazetaPrawna.pl zanotowała spadek o 98,3 tys. użytkowników, 462,5 tys. odsłon oraz 5 sekund średniego czasu korzystania (4, 6,4 i 3,2 proc. w dół), a PrzegladSportowy.pl o 282,4 tys. użytkowników, 2,19 mln odsłon oraz 32 sekundy przeciętnego czasu (13,1, 11,1 i 1,3 proc.).

Natomiast PB.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 42,6 tys. (10 proc.) stracił 117,1 tys. odsłon (3,2 proc.) oraz 2 minuty i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania (10,6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów