Właściciel Prowly przejmuje Brand24. Ile zapłaci?

Amerykańska platforma Semrush, zajmująca się widocznością w sieci, staje się większościowym akcjonariuszem Brand24 w transakcji wartej niemal 55 mln zł. - Naszym celem jest liczenie klientów nie w tysiącach, ale w dziesiątkach tysięcy - mówi Michał Sadowski, założyciel Brand24.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Właściciel Prowly przejmuje Brand24. Ile zapłaci?

Semrush kupiło 57 proc. akcji Brand24 od Larq Capital i Unfold oraz założycieli - Michała Sadowskiego i Piotra Wierzejskiego. Łącznie wartość transakcji to ok. 55 mln zł. Na tę kwotę złoży się transza za akcje za 43,03 mln zł oraz świadczenia earn-out w kwocie 3 mln dolarów, płatne po upływie 18 miesięcy od podpisania Umowy 

- Od lat skutecznie zwiększamy sprzedaż produktów Brand24 na rynkach globalnych i rozszerzamy portfolio klientów. Mamy jednak apetyt na więcej. Naszym celem jest liczenie klientów nie w tysiącach, ale w dziesiątkach tysięcy - mówi Michał Sadowski.

Semrush kupiła już Prowly

Semrush to platforma SaaS oferująca dziesiątki narzędzi marketingu internetowego. Ma ponad 100 000 płacących klientów i ponad 1 000 000 bezpłatnych, zarejestrowanych aktywnych klientów. Po przejęciu Prowly w 2020 roku Semrush posiada 13 oddziałów na całym świecie, w tym w Warszawie.

- Brand24 to imponująca firma ze świetnym produktem i świetnym zespołem. Jesteśmy z nimi partnerami od wielu lat i nie możemy się doczekać wspólnego, nowego rozdziału – powiedział Eugene Levin, prezes Semrush.

Zarząd, czyli founderzy Brand24: Michał Sadowski i Piotr Wierzejski, a także Bartosz Kozłowski, będą kontynuować rozwój spółki w dotychczasowych rolach.

- Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z Semrush. Zmiany w akcjonariacie nie zmniejszą naszego zaangażowania w Brand24.  Nigdzie się nie wybieramy, a przez kolejne długie lata zamierzamy rozwijać Brand24 i zarządzać nim. Ta spółka to nasze dziecko i jesteśmy zmotywowani, aby wspólnie z Semrush, przenieść ją na wyższy poziom organizacyjny, technologiczny i finansowy.  Jesteśmy w 100 procentach skupieni na Brand24 - zapewnia Michał Sadowski.

Michał Sadowski podkreśla, że jedną z pierwszych decyzji biznesowych po połączeniu z Semrush jest rozbudowa zespołu Brand24.

- Mamy bardzo komplementarne produkty, a połączenie doświadczeń otwiera przed nami możliwości rozwoju kolejnych innowacji. Semrush ma też dobry track record pracy z polskimi projektami - inwestując np. w Prowly kilka lat temu, wspólnie z załogą powiększyli ten biznes kilkukrotnie – mówi Piotr Wierzejewski, współzałożyciel i członek zarządu Brand24.

Proces przeglądu opcji strategiczny i wybór partnera strategicznego rozpoczął się z inicjatywy Larq, czyli dotychczasowego największego akcjonariusza Brand24.

- Było to związane z osiągnięciem horyzontu inwestycyjnego oraz uzyskaniem ponadprzeciętnych stóp zwrotu na zainwestowanym kapitale. Cieszymy się, że potencjał i wartość naszej spółki portfelowej zostały dostrzeżone i odpowiednio zwalidowane przez Semrush - światowego lidera w swojej branży z USA, który uwierzył w produkt i wartość spółki, ale przede wszystkim w ludzi, którzy je tworzą. Gratulujemy zarządowi Brand24 osiągniętego sukcesu i dziękujemy za dotychczasową znakomitą współpracę - jednocześnie trzymamy kciuki za kolejne szanse z silnym partnerem strategicznym - mówi Wojciech Byj, prezes Larq Capital. 

Zajmująca się monitoringiem internetu spółka Brand24 w czwartym kwartale ub.r. zwiększyła swoje miesięczne przychody powtarzalne o 30 proc. do 622 tys. dolarów (2,48 mln zł). W całym ub.r. Brand24 osiągnął wzrost przychodów z 22,17 do 27,72 mln zł, a zysk netto zwiększył się z 1,55 do 3,51 mln zł.

W poniedziałek na koniec sesji giełdowej za akcję Brand24 płacono 47,90 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 106,65 mln zł. Przez minione 12 miesięcy kurs spółki wzrósł o 57 proc., z czego od początku stycznia - o 33 proc.

grafika

Zajmująca się monitoringiem internetu spółka Brand24 w zeszłym kwartale zwiększyła swoje miesięczne przychody powtarzalne o 30 proc. do 622 tys. dolarów (2,48 mln zł). Wynika to m.in. z podwyżki cen i pozyskania większych klientów.

Czytaj więcej na:

https://www.wirtualnemedia.pl/brand24-kurs-akcji-na-gieldzie-przychody-od-klientow,7169393185023617a

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów