SEMRush przejmuje Prowly

Polska firma technologiczna Prowly rozwijająca platformę SaaS do zarządzania komunikacją PR została przejęta przez SEMrush, jednego z dostawców narzędzi SaaS dla online marketingu. Nowy właściciel nabył 100 procent udziałów od założycieli oraz inwestorów: funduszy IQ Partners i Internet Ventures (MCI Capital) oraz agencji marketingowej Bluerank. Wartości transakcji nie ujawniono.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Założony przez Joannę Drabent i Sebastiana Przyborowskiego firma Prowly rozwija platformę SaaS do zarządzania komunikacją public relations. Według danych firmy z pomocą aplikacji specjaliści PR z całego świata opublikowali do tej pory ponad 75 tys. informacji prasowych.

Prowly pomaga markom budować bazy mediów oraz biura prasowe online, a także dystrybuować materiały prasowe do mediów i mierzyć efektywność swoich działań. Z Prowly korzystają znane i mniej znane marki na całym świecie.

🇵🇱 Dołączamy do SEMrush. Co ja mogę od siebie więcej napisać? Bardzo dużo 🙃 I wiem, że najprawdopodobniej najbardziej... Opublikowany przez Joannę Drabent Środa, 16 września 2020

Prowly przejęte przez SEMRush

Teraz poinformowano, że platforma Prowly została przejęta przez  SEMrush, jednego z czołowych dostawców narzędzi SaaS dla online marketingu. Wartości umowy nie ujawniono.

- Obserwowaliśmy rozwój Prowly już od kilku lat - przyznaje w komunikacie Eugene Levin, chief strategy officer w SEMrush. - Zdecydowaliśmy się na złożenie oferty gdy zobaczyliśmy, że spółka potrafi sprzedawać swój produkt nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim poza jej granicami. Zespół Prowly wykonał świetną robotę i cieszymy się, że możemy mu pomóc w skalowaniu biznesu globalnie. W czasach, gdy firmy z całego świata szukają sposobów na przebicie się ze swoim przekazem przez szum komunikacyjny, a spotkania twarzą w twarz są praktycznie niemożliwe, platformy takie jak Prowly pokazują swoją prawdziwą wartość. Integracja z SEMrush pozwoli użytkownikom Prowly ocenić wartość ich działań PR-owych z perspektywy SEO. Z kolei dodanie narzędzi content marketingowych SEMrush wzbogaci Prowly o nowe możliwości mierzenia efektywności działań PR i pomoże spojrzeć na wizerunek marki online całościowo.

– Przez ostatni rok mieliśmy okazję poznać wspaniały zespół stojący za sukcesem SEMrush i historię ich sukcesu od środka, a teraz jesteśmy jego częścią – potwierdza z kolei mówi Joanna Drabent, CEO i współzałożycielka Prowly. - W ramach tego połączenia zamierzamy między innymi wykorzystać bardzo zaawansowane technologie SEMrush do rozbudowy Prowly w kierunku pomiaru efektywności PR-u. Chcemy tym samym dostarczyć rynkowi PR-owemu nowe i świeże spojrzenie na kwestię mierzalności tychże działań.

Zgodnie z zapowiedzią po sfinalizowaniu transakcji Prowly będzie dalej funkcjonować jako odrębny produkt oraz marka. Częścią planów związanych z integracją jest wykorzystanie zasobów danych SEMrush do dalszego rozwoju platformy Prowly. Założyciele Prowly – Joanna Drabent (CEO) oraz Sebastian Przyborowski (chief product officer) pozostają w spółce i pełnią dotychczasowe funkcje, będą też dalej rozwijać zespół w Polsce.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji