Spot kampanii został stworzony przy pomocy sztucznej inteligencji (AI). Bohaterami materiałów promocyjnych jest trójka seniorów, która twierdzi, że nigdy nie doświadczyła dyskryminacji. Jednak obraz tak idealnego świata istnieje wyłącznie w alternatywnej rzeczywistości.
– Dyskryminacja ma bardzo wiele twarzy, starsi zmagają się z lekceważeniem, obojętnością, wykluczaniem i ośmieszaniem, a to tylko niektóre z jej form. Chcemy uwrażliwić społeczeństwo na codzienne sytuacje, które są dla osób starszych krzywdzące i inspirować je do budowania kultury szacunku i zrozumienia – komentuje Magdalena Rutkiewicz, założycielka i prezeska zarządu Fundacji Projekt Starsi.

Główne hasło „Spraw, aby seniorzy wolni od dyskryminacji istnieli naprawdę” jest wezwaniem do działania i refleksji nad codziennymi postawami wobec starszych.
Kampania zachęca do przeciwstawiania się ageizmowi w każdej formie i poprzez treści na stronie projekstarsi.pl pokazuje, jak możemy na nią reagować.











