Serwisy dzienników: na czele Fakt.pl przed Wyborcza.pl i SE.pl, w dół Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl

Fakt.pl ma najwięcej użytkowników i odsłon wśród serwisów dzienników ogólnopolskich, natomiast na najdłuższej odwiedzających przyciąga PB.pl. W skali roku spore spadki odwiedzalności zanotowały Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W październiku br. Fakt.pl (Grupa Onet-RASP) odwiedziło 6,31 mln realnych użytkowników (czyli 22,96 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 98,92 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony przeciętnie przez 16 minut i 45 sekund (16:45) - wynika z badania Gemius/PBI opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Pod względem liczby użytkowników serwis nieznacznie (o 165,3 tys.) wyprzedził Wyborcza.pl (Agora), notując przy tym o 40,26 mln więcej odsłon. Z „Gazetą Wyborczą” jest związana także witryna gospodarcza Wyborcza.biz, która w zeszłym miesiącu zanotowała 1,27 mln użytkowników i 2,53 mln odsłon. We wszystkich witrynach „GW” od prawie czterech lat obowiązuje płatny system dostępu do treści, z którego obecnie korzysta już ponad 110 tys. osób.

Portal „Super Expressu” (ZPR Media) przy 5,78 mln użytkowników zanotował 35,9 mln odsłon i 5:05 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. PrzegladSportowy.pl (Grupa Onet-RASP) miał 3,39 mln użytkowników, 27,67 mln odsłon i 8:48 minuty przeciętnego czasu korzystania, a portal „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) - miesiąc temu udostępniony na stałe w nowej odsłonie - zanotował 2,73 mln użytkowników, 10,81 mln odsłon i 5:03 minuty średniego czasu korzystania.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-google-i-ceneo-mocno-w-gore-instagram-i-snapchat-w-dol-gemius-pbi-z-pazdziernika ##

Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) związane są trzy serwisy, z których Gazetaprawna.pl w zeszłym miesiącu przy 1,99 mln użytkowników miał 7,24 mln odsłon, a Dziennik.pl - przy 1,92 mln użytkowników 12,86 mln odsłon, natomiast zdecydowanie najniższe wyniki (521,2 tys. użytkowników i 2,1 mln odsłon) osiągnął Forsal.pl.

Wśród portali dzienników zajmujących się wyłącznie gospodarką najpopularniejszy jest PB.pl (Bonnier Business Polska) z 647,6 tys. użytkowników, 4,31 mln odsłon i 19:10 minuty przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego. W serwisie na początku br. wraz z nową odsłoną wprowadzono zmieniony system płatnego dostępu do treści. Z kolei Parkiet.com (Gremi Media) zanotował 110,2 tys. użytkowników, 1,68 mln odsłon i 16:30 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Tylko na komputerach Fakt.pl odwiedziło 3,39 mln internautów, którzy wykonali 43,51 mln odsłon, a każdy spędził w serwisie przeciętnie 14:13 minuty. Wyborcza.pl zanotowała o 217,7 tys. użytkowników i 11,19 mln odsłon mniej.

SE.pl miał 3,58 mln użytkowników i 18,65 mln odsłon, a Przegladsportowy.pl - 2,16 mln użytkowników i 11,56 mln odsłon.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-gazet-codziennych-2017-rok-dane-zkdp ##

Z PB.pl odwiedzający korzystał średnio przez 28:15 minuty, a z Parkiet.com - przez 20:56 minuty.

Portal „Faktu” na smartfonach i tabletach zanotował już wyższe wyniki odwiedzalności niż na komputerach: minimalnie więcej użytkowników (3,99 mln), znaczenie więcej odsłon (55,41 mln, wobec 43,51 mln na komputerach) oraz nieco dłuższy przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego (14:21 minuty).

Wyborcza.pl też miała w mobile’u więcej użytkowników niż na desktopie (3,66 mln wobec 3,61 mln), a Przegladsportowy.pl - więcej odsłon (16,11 mln wobec 11,56 mln).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rzeczpospolita-i-dziennik-baltycki-liderami-w-i-iii-kwartale-sprzedaz-e-wydan-dziennikow ##

W skali roku Fakt.pl zyskał 0,76 pkt proc. zasięgu (to 3,4 proc. w górę), natomiast liczba odsłon serwisu zmalała aż o 91 mln (czyli 47,9 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego wydłużył się o 16 sekund (a więc 1,6 proc.).

Wyborcza.pl przy wzroście zasięgu o 0,79 pkt proc. (3,7 proc.) straciła 5,62 mln odsłon i 2:51 minuty przeciętnego czasu korzystania (to 8,7 i 22,4 proc. w dół). Z kolei SE.pl zyskał 1,44 pkt proc. zasięgu, 1,27 mln odsłon i 3 sekundy średniego czasu korzystania (to 7,3, 3,7 i 1 proc. w górę).

Rp.pl przy wzroście zasięgu o 1,64 pkt proc. (czyli 19,7 proc.) zanotował spadek liczby odsłon o 9,88 mln (47,7 proc. w dół) i średniego czasy spędzonego przez użytkownika o 2:52 minuty (36,2 proc. w dół). Podobna zmiana nastąpiła w przypadku Polskatimes.pl: wzrost zasięgu o 0,48 pkt proc. (18,5 proc.) oraz spadek liczby odsłon o 588,5 tys. i średniego czasu korzystania o 1:22 minuty (to 21,5 i 49,1 proc. w dół). Przegladsportowy.pl zyskał natomiast 0,69 pkt proc. zasięgu (5,9 proc. w górę), ale stracił 1,8 mln odsłon i 3:46 minuty przeciętnego czasu korzystania (to spadki o 6,1 i 30 proc.).

Z kolei Gazetaprawna.pl zanotowała spadki o 1,32 pkt proc. zasięgu, 745,2 tys. odsłon (to 15,4 i 9,3 proc. w dół), a Wyborcza.biz - 1,02 pkt proc. zasięgu, 2,45 mln odsłon i 1:09 minuty średniego czasu korzystania (to 18, 49,3 i 42,3 proc. w dół).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"