Portal Interia.pl dominuje w Grupie Interia.pl pod względem liczby użytkowników i odsłon - wynika z lipcowych danych badania Megapanel PBI/Gemius opracowanych na zlecenie Wirtualnemedia.pl. Przy czym swojego użytkownika przyciągał w lipcu średnio na niecałe 3 godziny, podczas gdy przeciętny użytkownik serwisu Miastomuzyki.pl - który w połowie września zmienił nazwę na RMFON.pl (więcej o tym) - spędził na nim w lipcu prawie 13 godzin.
Wśród pozostałych stron pod względem liczby odsłon w przeliczeniu na użytkownika wyróżniają się plotkarski Pomponik.pl i poświęcony modellingowi Maxmodels.pl.

Portal Interia.pl w skali roku stracił ok. 440 tys. użytkowników i prawie 75 mln odsłon. Za to Pomponik.pl zanotował prawie 13 mln odsłon więcej. Z kolei PolskaLokalna.pl zyskała ok. 260 tys. real users, a Styl.pl - ok. 290 tys.

Grupa Interia.pl sprzedaje też reklamy w trzech serwisach, którymi nie zarządza, ale w bazie PBI jest wpisana jako właściciel ich domen. Z tej trójki najwięcej ruchu zapewnia grupie Chomikuj.pl, które w skali roku zyskało ponad 1,6 mln użytkowników i 34 mln odsłon. Natomiast Elektroda.pl miała prawie 400 tys. real users i ponad 3,5 mln odsłon więcej niż rok wcześniej.
Z kolei wśród sekcji tematycznych samego portalu Interia.pl najpopularniejsza jest Poczta, która dominuje zwłaszcza pod względem liczby odsłon. Natomiast na urządzeniach mobilnych użytkownicy Interii częściej przeglądają serwis sportowy.

W skali roku spory spadek odwiedzalności zanotowała sekcja sportowa Interii, co wynika przede wszystkim z tego, że przez połowę lipca ub.r. trwały piłkarskie mistrzostwa świata. Z kolei Fakty straciły prawie 350 tys. real users i 4 mln odsłon. Za to dział Facet miał ok. 170 tys. użytkowników i 3 mln odsłon więcej niż rok wcześniej, a Praca - ponad 250 tys. real users więcej.
Najwięcej użytkowników mają strony Grupy Interia.pl z kategorii społeczności i nowych technologii, ale przede wszystkim dlatego, że zliczany jest do nich ruch z dwóch dzierżawionych serwisów – odpowiednio Chomikuj.pl i Elektroda.pl. Natomiast zdecydowanie najwięcej odsłon notują strony z kategorii rozrywki i kultury.

W skali roku spory wzrost odwiedzalności zanotowały serwisy społecznościowe Grupy Interia.pl, przede wszystkim dzięki lepszym wynikom Chomikuj.pl. Za to strony hosingowe zanotowały ponad 800 tys. użytkowników i prawie 2 mln odsłon mniej niż rok wcześniej.
Przez rok Grupa Interia zyskała prawie 500 tys. użytkowników, za to zanotowała nieznaczny spadek liczby odsłon. Zasięg procentowy wszystkich stron grupy 1,1 punktu procentowego.












