Serwisy o2.pl pod lupą: Pinger w górę, o2 i Wrzuta w dół

W Grupie o2.pl zdecydowanie najpopularniejsze są serwisy rozrywkowe, lifestyle’owe i społecznościowe. Które strony zyskały, a które straciły na popularności w ciągu roku?

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Najpopularniejszym serwisem w Grupie o2.pl nie jest sam portal o2.pl, tylko wrzuta.pl, którą w czerwcu br. odwiedziło 4,6 mln użytkowników. Jednak strona ta zanotowała jednocześnie dwa razy mniej odsłon niż o2.pl. Ponadto użytkownicy o2.pl spędzali w tym serwisie zdecydowanie więcej czasu niż internauci na wrzuta.pl.

>>> Megapanel z czerwca: Facebook przed Interią, NK.pl przed Allegro Społecznościowa kafeteria.pl miała w czerwcu ponad 3 mln użytkowników, ale każdy z nich spędzał na niej tylko niecałe 13 minut, a liczba odsłon wykonanych na stronie wyniosła poniżej 25 mln. Więcej odsłon zanotowały mające dwa razy mniej real users pinger.pl i smog.pl.

Pudelek.pl jako jedyny obok portalu o2.pl przyciągał swojego przeciętnego użytkownika na ponad godzinę. Natomiast po ponad 750 tys. real users miały serwisy agregujące informacje: kciuk.pl i sfora.pl. >>> Sieci e-reklamowe: IDMnet przed Arbo i Google (raport)

Wrzuta.pl i o2.pl zanotowały w czerwcu br. po kilkaset tysięcy użytkowników - odpowiednio prawie 150 i 300 tys. - i kilkadziesiąt milionów odsłon - po ponad 75 i 20 mln - mniej niż rok wcześniej. Na wrzuta.pl przeciętny użytkownik spędził o jedną trzecią mniej czasy niż w czerwcu ub.r.

Za to pinger.pl zyskał w skali roku 720 tys. real users i 14 mln odsłon. Kafeteria.pl miała prawie 300 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej, kciuk.pl - ponad 200 tys. więcej, a kimono.pl - ok. 175 tys. więcej.

>>> Serwisy Allegro: e-commerce w górę, Bankier.pl w dół Z serwisów uruchomionych przez Grupę o2.pl od czerwca ub.r. do czerwca br. największą popularność zyskały uniface.pl (więcej o tej stronie) i fejsik.pl (więcej o nim).

grafika

Sam portal o2.pl ma tylko cztery sekcje tematyczne w domenie o2.pl, z których zdecydowanie najpopularniejsza jest poczta.o2.pl, przy czym zanotowała ona prawie 50 tys. użytkowników i ponad 5 mln odsłon mniej niż rok wcześniej. Z kolei forum.o2.pl straciło w skali roku 120 tys. real users i ponad milion odsłon. Spadek odwiedzalności zanotowała też kuchnia.o2.pl. Natomiast radnki.o2.pl - mimo że zdecydowanie najrzadziej odwiedzane - przyciągają użytkowników na równie długo jak poczta.o2.pl.

grafika

Zdecydowanie największe zasięgi mają strony Grupy o2.pl o kulturze i rozrywce oraz witryny lifestyle’owe. 3,5 mln użytkowników zanotowały też serwisy społecznościowe. Natomiast strony z żadnej z pozostałych kategorii tematycznych nie osiągnęły poziomu miliona real users, a tylko witryny z informacjami i publicystyką przekroczyły pułap 10 mln odsłon.

grafika

Serwisy Grupy o2.pl o kulturze i rozrywce zanotowały 110 mln odsłon mniej niż w czerwcu ub.r. Za to strony lifestyle’owe zyskały w skali roku prawie 300 tys. użytkowników i 17 mln odsłon, a serwisy społecznościowe - prawie 600 tys. użytkowników.

grafika

Ogółem między czerwcem ub.r. a czerwcem br. strony Grupy o2.pl zyskały prawie 200 tys. użytkowników, za to straciły prawie 40 mln odsłon. Zasięg serwisów zmniejszył się o prawie 3 punkty proc.

grafika

Wszystkie powyższe dane pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius, które w czerwcu ub.r. objęło 14 980 internautów, a w czerwcu br. - 13 344. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele