Jak dalece emocje rządzą kibicami, gdy mowa o futbolu? Jak wspierają reprezentację Polacy? Czy Niemcy to najbardziej zrównoważeni, a Włosi najbardziej ekspresyjni kibice? Między innym na takie pytania ma odpowiedzieć badanie, w którym zastosowane zostaną dwie metodologie gromadzenia danych - badania biometryczne oraz badania ankietowe.
Badania biometryczne przeprowadzane będą w laboratoriach, których rolę spełnią specjalnie do tego celu przystosowane ciężarówki Sharp FanLabs truck. W styczniu ruszą one w trasę po wybranych miastach Europy, by w czerwcu dotrzeć do fan zonów przyszłorocznych mistrzostw UEFA Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie.

W ciężarówkach przygotowano miejsca dla kibiców dwóch drużyn, którzy będą oglądać mecz na żywo na umiejscowionych pomiędzy nimi telewizorach. Dzięki wyposażeniu badanych w specjalne słuchawki, wykrywające impulsy elektryczne w mózgu, gromadzone będą takie dane jak poziom stresu, koncentracji, szybkość bicia serca, a także aktywność ruchowa kibica, czy głośność dopingu. Zbierane dane na bieżąco obserwować można na ekranach umiejscowionych pod telewizorem, na którym trwa transmisja z meczu.
Na raport prezentujący wyniki badania kibiców złożą się także informacje zebrane na platformie sharpfanlabs.com, na której obecnie można sprawdzić "poziom i jakość" swojego kibicowania. Platforma umożliwi uczestnictwo w projekcie każdemu miłośnikowi futbolu.
Na stronie, która wkrótce dostępna będzie w kilkunastu wersjach językowych, w tym w języku polskim, znajduje się test, zawierający szereg pytań. Odpowiedź na nie ma pozwolić na określenie, jakim fanem jest osoba biorąca udział w teście (jak wiele, bądź niewiele wie o piłce nożnej, jaki jest jej stosunek do drużyny narodowej swojego i innych krajów). Platforma będzie również dostępna w formie aplikacji na smartfony i tablety.

Eksperyment Sharp FanLabs to jeden z elementów strategii i zaangażowania firmy w sponsoring UEFA Euro 2012, a także kontynuacja działań komunikacyjnych w ramach dewizy "Your passion inspires our innovation".










