Shell kolejny rok z rzędu obronił pozycję globalnego lidera na rynku środków smarnych

Jak wynika z analiz Kline&Company, Shell już od 13 lat zajmuje pozycję światowego lidera w produkcji olejów silnikowych i środków smarnych. Tegoroczna, 17. edycja raportu „Global Lubricants: Market Analysis and Assessment”, prezentuje wyniki za rok 2018, obejmujące m.in. wiodące krajowe i regionalne rynki środków smarnych, udział w rynkach olejów dla przemysłu i motoryzacji czy kluczowe trendy.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z raportu Kline&Company, w 2018 roku Shell zwiększył swój udział w globalnym rynku w porównaniu z 2017 rokiem. Pozostałe międzynarodowe koncerny odnotowały spadek udziałów. Całkowita sprzedaż Shell wyniosła około 4500 kiloton gotowych środków smarnych, co odpowiada około 5 mld litrów. Na uzyskany wynik miała wpływ sprzedaż środków smarnych w trzech segmentach tj. produkty motoryzacyjne oferowane klientom indywidualnym (30%), motoryzacyjne przeznaczone dla klientów biznesowych (34%) oraz przemysłowe (36%).

„Uzyskane wyniki potwierdzają, że strategia rozwoju Shell w zakresie środków smarnych jest skuteczna. Kompleksowa oferta najwyższej jakości olejów i smarów oraz coraz większy zakres usług cyfrowych umożliwiają nam prowadzenie działalności we wszystkich segmentach rynku i utrzymanie pozycji lidera na globalnym rynku środków smarnych, który z roku na rok staje się coraz bardziej dynamiczny. Raport Kline&Company pokazuje, że wzrasta nasza przewaga nad konkurencją. Cieszymy się z rosnącego zapotrzebowania na środki smarne klasy premium oraz z rozwoju produktów Shell pod kątem przemysłu. Koncentrujemy się na potrzebach klientów i staramy się odpowiednio dostosować do nich naszą ofertę, co przekłada się na i większe zyski i przyczynia się do wzmocnienia wolnych przepływów pieniężnych w Grupie Shell”- powiedział Huibert Vigeveno, Executive Vice President, Shell Global Commercial.

Shell produkuje środki smarne przeznaczone do samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i maszyn przemysłowych. Obecnie posiada 31 blendowni, 4 zakłady produkcji olejów bazowych i 9 fabryk smarów. Nowoczesne rozwiązania technologiczne powstają w czterech głównych centrach badawczo-rozwojowych zlokalizowanych w Hamburgu, Szanghaju, Houston i Bengaluru.

Dzięki ciągłym inwestycjom w najnowsze technologie i badania oraz współpracy z wieloma partnerami, Shell odpowiada na oczekiwania rynku oraz wyzwania dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego. Koncern jest pierwszym dostawcą środków smarnych produkowanych z gazu ziemnego, które są czystsze i bardziej ekologiczne niż tradycyjne produkty wytwarzane z ropy naftowej. Firma wprowadziła do oferty Shell E-Fluids - środki smarne opracowane z myślą o rozwijającym się rynku pojazdów elektrycznych. Ogłosiła również wdrożenie MachineMax – nowej cyfrowej usługi dla klientów z branży przemysłowej, która pomaga zoptymalizować pracę maszyn.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji