Skok w górę w Megapanelu: czołowym wydawcom przybyło po 1-3 mln użytkowników, Onet-RASP przed Wirtualną Polską

Po dostosowaniu danych Megapanelu PBI/Gemius do zaktualizowanych statystyk badania NetTrack, w wynikach z maja br. najwięksi wydawcy zyskali po 1-3 mln realnych użytkowników. Kolejność w czołówce się nie zmieniła: liderem jest Google, wyprzedzający Facebooka i YouTube’a oraz polskich wydawców: Onet-RASP, Wirtualną Polskę i Allegro-GG.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Metodologia badania NetTrack została zmodyfikowana od fali realizowanej do stycznia do marca br. Wprowadzenie nowych technik przeprowadzania sondażu (wywiady bezpośrednie w 90 proc. zastąpiono sondażami telefonicznymi, z których 70 proc. realizowana jest wśród użytkowników telefonów komórkowych), sprawiło, że penetracja internetu z 64,4 proc. w ub.r. wzrosła do 76,6 proc., a szacowana liczba użytkowników sieci w wieku 15 lat i więcej - z 19,41 mln do 23,08 mln (zobacz szczegóły). Gemius i PBI dodały do tego jeszcze wyniki badania Maluchy dotyczącego korzystania z internetu przez dzieci.

W efekcie aktualną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 24,85 mln, podczas gdy przy opracowywaniu danych z wcześniejszych miesięcy opierano się na estymacji wynoszącej 21,66 mln.

Te szacunki są o tyle istotne, że stanowią jedyny punkt odniesienia dla statystyk dużej liczby stron (wszystkich zagranicznych oraz części polskich, należących do mniejszych wydawców), które nie zainstalowały u siebie skryptów Gemiusa mierzących ruch, więc liczba użytkowników tych witryn jest szacowana na podstawie aktywności w internecie ok. 10 tys. uczestników Megapanelu. Statystyki stron oskryptowanych też dostosowano do wyższej ogólnej liczby internautów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pl-net-zastapi-megapanel-pomiary-na-wszystkich-urzadzeniach-wyniki-po-osmiu-dniach ##

W konsekwencji najwięksi wydawcy zanotowali z miesiąca na miesiąc wzrosty liczby realnych użytkowników wynoszące od ok. miliona do ponad 3 mln. Nie zmieniła się natomiast kolejność w ścisłej czołówce: liderują strony Google (zyskały w skali miesiąca 3,11 mln użytkowników), a dalsze miejsca zajmują Facebook, YouTube, Grupa Onet-RASP, Grupa Wirtualna Polska i Grupa Allegro-GG (zyskały po 2,2-2,7 mln użytkowników).

Bardziej miarodajnie zmiany popularności pokazuje zasięg procentowy. W czołowej dziesiątce spadki w skali miesiąca w tej statystyce zanotowały Grupa Wirtualna Polska (o 0,29 pkt proc.) i Grupa Interia.pl (o 0,04 pkt proc.). Natomiast największy wzrost osiągnęła Wikipedia (o 1,39 pkt proc.), co może mieć związek z przypadającymi w maju egzaminami.

grafika

Wśród grup stron audytowanych Grupa Onet-RASP nadal wyprzedza Grupę Wirtualna Polska, przy czym ma to się zmienić od wyników za czerwiec, kiedy do statystyk Wirtualnej Polski zostanie dodany ruch ze stron przejętej przez nią Grupy NexWeb Media (więcej na ten temat).

Tylko ci dwaj wydawcy i Grupa Allegro-GG notują zasięgi wynoszące ok. 70 proc. Potem jest Grupa Interia.pl z 57,6 proc., Grupa Gazeta.pl z 50,6 proc. Polska Press i ZPR Media mają zasięgi wynoszące ok. 40 proc., a Grupa Ceneo.pl i Grupa TVN - niecałe 30 proc.

grafika

Czołowe serwisy zanotowały podobne wzrosty liczby użytkowników jak grupy stron. Także pod względem zasięgu procentowego przeważają wzrosty - największe osiągnęły Mozillla.org (4,76 pkt proc.), TVN24.pl (2,4 pkt proc.) i Google.com (2,03 pkt proc.).

Spadki zanotowały natomiast Blogspot.com (o 0,37 pkt proc.), Cda.pl (o 1,18 pkt proc.) i Money.pl (o 0,22 pkt proc.).

grafika

Na drugiej podstronie statystyki liczby odsłon stron i uruchomień aplikacji

Liderująca pod względem liczby odsłon krajowych Grupa Allegro-GG zanotowała ich spadek z miesiąca na miesiąc o 149 mln (czyli 3,2 proc.), do 4,44 mld. Za to Grupa Onet-RASP zyskała 113,3 mld odsłon (3,1 proc. w górę), a Grupa Wirtualna Polska - 290,4 mln (8,7 proc. w górę).

W ujęciu procentowym najwięcej zyskały Ulub.pl (10,7 proc.) i Grupa Polska Press (9,5 proc.), a straciły - Grupa Fotka.pl (6,7 proc.) i Grupa Edipresse.pl (6,9 proc.).

grafika

Zmiany w metodologii nie miały wpływu na statystyki programów, gdzie podstawowym wskaźnikiem jest liczba uruchomionych aplikacji. W skali miesiąca cztery czołowe programy zanotowały spadki, procentowo najwięcej straciły Windows Media Player (1,78 pkt proc.) i komunikator GG (1,15 pkt proc.).

W pierwszej dziesiątce wzrosty osiągnęły tylko OneDrive (o 0,92 pkt proc.) i Dropbox (o 0,3 pkt proc.).

grafika

Liczebność próby: N=9 485. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"