Wczoraj zaprezentowany wyniki finansowe Grupy Broker FM (m.in. RMF FM) za I-IV kwartał 2006 roku .
WYBRANE SKONSOLIDOWANE DANE FINANSOWE GRUPY BROKER FMw tys. złI-IV kwartał 2006I-IV kwartał 2005zmianaI. Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów1798381735666272II. Zysk (strata) z działalności operacyjnej1505822680-7622III. Zysk (strata) brutto1914424240-5096IV. Zysk (strata) netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej1573320078-4345V. Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej295331617513358VI. Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej-12946-5204-7742VII. Przepływy pieniężne netto z działalności finansowej-15498-5055-10443VIII. Przepływy pieniężne netto, razem10895916-4827IX. Aktywa, razem1153089985215456XI. Zobowiązania długoterminowe1633319672-3339XII. Zobowiązania krótkoterminowe42322338958427XIII. Kapitał własny566524628510367XIV. Kapitał akcyjny33003300-XV. Liczba akcji (w szt.)33000003300000-XVI. Zysk (strata) na jedną akcję zwykłą w zł4,776,08-1,31

Wpływ na osiągnięcia finansowe Grupy miało zarówno zmniejszenie w IV kwartale budżetów radiowych przez branżę telekomunikacyjną i farmaceutyczną, przesunięcie budżetów reklamowych dotychczasowych klientów radia do telewizji, oraz agresywna polityka rabatowa konkurencji - jak i decyzje wewnętrzne. Mimo najwyższego w kraju wskaźnika słuchalności wprowadzone w pierwszej połowie roku zmiany w polityce cenowej stacji, polegające na ograniczeniu rabatów i zwiększaniu przychodów poprzez wzrost ceny jednostkowej, a nie ilość sprzedawanych reklam, nie przyniosły oczekiwanych przez Zarząd efektów. Wynikało to głównie ze zmniejszonej dynamiki rynku w drugiej połowie roku oraz coraz większej tendencji przenoszenia budżetów do lokalnych sieci radiowych - podano w komunikacie.
W tej sytuacji przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2006 roku wyniosły 50 058 tys. zł i były niższe o 4,4% w stosunku do przychodów czwartego kwartału 2005 roku. Przychody ze sprzedaży w czterech kwartałach 2006 roku wyniosły 179 838 tys. zł i były wyższe 3,6% w stosunku do przychodów w analogicznym okresie 2005 roku. Spadek przychodów w IV kwartale nastąpił w segmencie radiowym (o 10,7%), co wynikało ze spadku przychodów ze sprzedaży głównego produktu Grupy - czasu reklamowego RMF FM. Największy wzrost przychodów wystąpił w segmencie pośrednictwa - o 24,1% - i był wynikiem konsekwentnej polityki Grupy w zakresie dalszego rozwoju sprzedaży czasu pozostałych rozgłośni.

Skonsolidowany rachunek zysków i strat za IV kwartał w porównaniu do analogicznych danych 2005 roku prezentuje poniższa tabela:
tys. złIV kwartał 2006IV kwartał 2005zmiana %Przychody ze sprzedaży5005852339-4,40%EBIT-7858963-108,80%Marża operacyjna (%)-1,60%17,10%-EBITDA115610380-88,90%Marża EBITDA (%)2,30%19,80%-Zysk brutto22619028-75,00%Zysk netto20476701-69,50%Marża netto (%)4,10%12,80%-
- Prezentowane wyniki IV kwartału 2006 roku są znacznie poniżej oczekiwania Zarządu Grupy. Główny segment działalności - działalność radiowa - ze względu na znacznie niższe niż oczekiwano przychody, po raz pierwszy w historii obecności Grupy Broker FM na WGPW przyniósł stratę na poziomie operacyjnym, co przy znaczącym wpływie tego segmentu na wyniki całej Grupy spowodowało stratę na poziomie EBIT w wysokości 785 tys. zł. Przyjęta polityka zwiększania przychodów poprzez wzrost ceny jednostkowej, a nie przez ilość emitowanych spotów, w IV kwartale przyniosła efekty odwrotne od oczekiwanych. Należy jednak przypomnieć, że Zarząd Grupy już w komentarzu do sprawozdania za III kwartał podkreślał, że jest to długoterminowa strategia i w krótkim okresie może niekorzystnie wpłynąć na wyniki Grupy Broker FM, jednak nie zakładał, że ten wpływ będzie aż tak znaczący - informuje Broker FM.











