Reality-show „Ślub od pierwszego wejrzenia” polega na łączeniu w pary osób, które nigdy wcześniej się nie znały i wyraziły zgodę na udział w programie. Idea ta nawiązuje do zwyczaju swatania.
Pary są dobierane na podstawie kryteriów takich jak: testy psychologiczne, wzrost czy doświadczenie życiowe. Zajmują się tym eksperci - w drugiej edycji ponownie są to: profesor antropologii Bogusław Pawłowski oraz psycholog Piotr Mosak.
Do ich grona w trzecim sezonie dołączyła psycholog i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna - Magdalena Chorzewska, która względem dwóch poprzednich edycji zastąpiła w tej roli seksuolog Monikę Staruch.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ramowka-tvn-jesien-2018,7171259634940033a ##
Po raz pierwszy duety spotykają się w Urzędzie Stanu Cywilnego, gdzie zostaje im udzielony ślub. Przez kolejne tygodnie kamera towarzyszy małżonkom m.in. w podróży poślubnej, podczas odwiedzin rodziny i we wspólnym mieszkaniu. Uczestnicy programu muszą odnaleźć się w nowej dla siebie sytuacji, a po miesiącu zdecydować, czy chcą układać życie we dwoje.

Osoby, które zdecydują się być razem, w ramach nagrody otrzymają wspólne mieszkanie oraz podróż poślubną.
O kontynuacji programu portal Wirtualnemedia.pl informował w listopadzie ub.r. Wówczas stacja poszukiwała uczestników do trzeciej edycji show.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvn-wyda-wiecej-na-jesienna-ramowke-i-marketing-miszczak-to-odroczona-inwestycja,7171258979894913a ##
Nowe odcinki „Ślubu od pierwszego wejrzenia” TVN będzie pokazywać w poniedziałki o godz. 22.30, począwszy od 3 września 2018 roku.
Drugi sezon kontrowersyjnego reality-show emitowany był jesienią ub.r. - również w poniedziałki o 22.30. Średnia widownia programu wyniosła wówczas 1,24 mln osób, co przełożyło się na 13,75 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 17,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,81 proc. w grupie 16-59.

W finale drugiej edycji programu okazało się, że dwom parom udało się utrzymać małżeństwo. Dla porównania, w pierwszej serii rozpadły się wszystkie pary.
Program realizowany jest na bazie duńskiego formatu „Gift Ved Forste Blik”.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gwiazdy-tvn-chca-dac-widzom-wiecej-spot-wizerunkowy-jesien-2018,7171259541342337a ##











