Słupki drogowe wyznaczają bezpieczne granice

Elegancki design, wpisują się w otoczenie i są bezpieczne – takie są chowane słupki drogowe, które mogą „pracować” o wyznaczonych godzinach.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Słupki drogowe to nierozerwalne elementy, które wpisały się już w architekturę wielu miast. Są to nie mniej ważne części niż wiaty, znaki świetlne, które dbają o nasze bezpieczeństwo. Podobną rolę spełniają słupki drogowe, który montowane są na ulicach, parkingach, skwerach, czy też innych obiektach.

Słupek drogowy w wyznaczonych godzinach

Wśród nich mogą być tzw. stałe i chowane, np. model J 275 firmy FAAC z napędem hydraulicznym. Atutem takiego słupka jest możliwość schowania go w powierzchni drogi. Możliwe jest to dzięki wbudowanemu mechanizmowi tłokowemu, który wprawia cylinder w ruch po odebraniu odpowiedniego sygnału. O ruchu cylindra informuje migające diody LED oraz sygnał dźwiękowy. Można też do nich podłączyć klasyczne sygnalizatory drogowe ze światłem zielonym i czerwonym, informujące czy przejazd jest otwarty czy nie. – Taki mechanizm pozwala słupkowi „pracować” w określonym czasie, na przykład w godzinach wzmożonego ruchu – wyjaśnia Waldemar Stehbach, kierownik ds. rozwoju FAAC. - Słupki chowane to też doskonałe rozwiązanie dla miejsc, gdzie architekci miasta nie zgadzają się na wszelkie stałe blokady – dodaje po chwili.

Zadaniem Stehbacha jest to skuteczne zniechęcenie do ruchu bądź parkowania pojazdu w niedozwolonym miejscu. Skończyły się zatem czasy, kiedy przez „przypadek” ignorowaliśmy zakaz ruchu. – Urządzenia te doskonale sprawdzają się na pasażach dla pieszych, których nie możemy zamknąć na stałe, bo o określonych porach muszą wjeżdżać uprawnione pojazdy z zaopatrzeniem. W połączeniu z systemami kontroli dostępu rozwiązuje się problem nadzoru tych przejazdów. Jednocześnie są estetyczne, trwałe i nie przeszkadzają pieszym jak tradycyjne szlabany – mówi Waldemar Stehbach.

Zniechęca jego metalowa konstrukcja

Do wjazdu na teren zniechęca materiał, z którego jest wykonany słupek drogowy. W przypadku serii J jest to metalowy cylinder, który jest odporny na uderzenia i czynniki zewnętrzne. Sam słupek wystaje z powierzchni ziemi na 80 cm. – Nie radzę kierowcom sprawdzać wytrzymałości słupka. Taki test skończy się tylko uszkodzeniem samochodu – ostrzega kierownik ds. rozwoju FAAC.

Design słupka

Obok parametrów wytrzymałości, bezpieczeństwa czy też wygody pojawia się element estetyczny, który odgrywa ważną rolę w centralnych punktach miasta. Mają one tworzyć spójną, atrakcyjną całość z architekturą danego miejsca. Dla przykładu słupki z serii J FAAC możemy spotkać w prestiżowych punktach wielkich miast. Zamontowano je na ulicy Mariackiej w Katowicach, na Rynku we Wrocławiu i na Zamku Królewskim na Wawelu oraz na Stadionie Narodowym w Warszawie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące