Pierwsza wersja okularów Spectacles pojawiła się na rynku jesienią 2016 r. Chodzi o urządzenie pozwalające na nagrywanie krótkich filmików wideo i szybkie zamieszczanie ich na koncie użytkownika w aplikacji Snapchat.
Spectacles nie odniosły sprzedażowego sukcesu, pomimo tego Snap wprowadził na rynek drugą wersję okularów, a niedawno zaproponował użytkownikom ich trzecią odsłonę. Ta ostatnia odmiana sprzętu charakteryzuje się dodatkową kamerą oraz obsługą rozszerzonej rzeczywistości (AR).
Aby zwiększyć zainteresowanie nową wersją Spectacles producent zaoferował odbiorcom limitowaną serię tego sprzętu opracowaną wspólnie ze znaną marką modową Gucci.
Zmiany w limitowanej serii oznaczają przede wszystkim specyficzny rodzaj malowania oprawek okularów zaprojektowany przez artystkę Harmony Korine. Ta sama twórczyni zajęła się także przygotowaniem promocyjnego filmiku opublikowanego w sieci, który pokazuje nowe możliwości Spectacles dotyczące obsługi rozszerzonej rzeczywistości.

W III kwartale 2019 roku spółka Snap zanotowała wzrost przychodów o 50 procent, a strata netto firmy zmalała do ponad 227 mln dolarów. W ciągu kwartału liczba dziennych aktywnych użytkowników platformy wzrosła o 7 mln.











