„Sonda 2” po przeniesieniu do TVP1 straciła widzów

Czwarty sezon „Sondy 2” po przeniesieniu do TVP1 śledzi średnio 500 tys. widzów, o 101 tys. osób mniej niż drugą odsłonę audycji pokazywaną jeszcze w TVP2. Stacja w czasie nadawania misyjnej produkcji wypada najsłabiej na tle swoich głównych konkurentów, a wpływy z reklam wyniosły dotychczas 424 tys. zł.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Sonda 2” po przeniesieniu do TVP1 straciła widzów
dr Tomasz Rożek, prowadzący „Sondę 2”, fot. TVP

Program „Sonda 2” w jesiennej ramówce 2017 roku po raz pierwszy pokazywany jest w TVP1. Wcześniej popularnonaukową audycję Tomasza Rożka oglądać można było na antenie siostrzanej Dwójki, jednak Telewizja Polska postanowiła cykl przenieść do Jedynki. - Naturalnym miejscem dla „Sondy 2” jest Jedynka. Konsekwentnie budujemy antenę złożoną z treści premium. „Sonda 2” zyska w TVP1 nowy oddech - wyjaśniał portalowi Wirtualnemedia.pl Mateusz Matyszkowicz, dyrektor TVP1.

Średnia widownia premierowych odcinków czwartej edycji audycji, emitowanych w niedziele około godz. 16.30, w okresie od 3 września do 12 listopada br. wyniosła 500 tys. osób, co przełożyło się na 4,50 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 2,46 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 3,09 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię przyciągnął odcinek z 29 października br., który śledziło średnio 616 tys. widzów.

grafika

- Przez cały wrzesień „Sonda 2” ukazywała się zgodnie z harmonogramem, i w ciągu tego miesiąca wraz z każdym kolejnym odcinkiem zyskała łącznie 100 tys. widzów (pierwsza emisja w tym miesiącu miała około 460 tys. osób, a ostatnia - około 560 tys. oglądających). Na początku października z ramówki stacji wypadły dwie premiery cyklu z rzędu, przez co oglądalność programu po przerwie spadła do około 430 tys. osób., by w kolejnych tygodniach znów się odbudowywać - tym razem do 620 tys. widzów odcinka z 29 października - tłumaczy portalowi Witrtualnemedia.pl Tomasz Rożek, gospodarz audycji.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-kolo-fortuny-tvp2-powrot ##

TVP1 w czasie emisji „Sondy 2” zajmuje ostatnie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie jest Polsat, który pokazyuje wówczas gł. powtórki programu „Twoja twarz brzmi znajomo”, co przekłada się na 11,10 proc. udziału. Drugi jest TVN (pasmo filmowe; 7,48 proc. udziału), a trzecia - TVP2 (gł. powtórki „The Voice of Poland”; 5,86 proc. udziału).

Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

grafika

Wpływy z reklam wokół 9 premierowych odcinków czwartej serii audycji wyniosły 424 tys. zł (dane cennikowe, bez rabatów).

W najbliższych tygodniach z powodu transmisji PŚ w skokach narciarskich „Sondę 2” znowu będą czekać przerwy w emisji. Nowe odcinki audycji Jedynka pokaże w drugiej połowie grudnia i w styczniu (dotychczas wyemitowano 9. z zaplanowanych 14. odcinków czwartej edycji misyjnego cyklu).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"