Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od maja do października 2014 roku sięgało 23,47 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 2,62 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,39 proc. respondentów (spadek o 2,97 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 11,18 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,08 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 9,91 proc. pytanych, co oznacza spadek o 2,44 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,62 proc. czytelników, czyli o 2,23 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 5,93 proc. do 5,18 proc.
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawcy-prasy-stawiaja-na-grupe-komercyjna-16-59-lat-wysokie-dochody).
W tej grupie wiekowej jeden tygodnik z czołowej piątki - „Newsweek Polska” - miał większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat, a pozostałe cztery tytuły - „Tele Tydzień”, „Życie na gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „Angora” - odnotowały niższe wyniki.

Dane dwutygodników na kolejnej podstronie
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od maja do października br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 11,75 proc. respondentów, czyli o 1,96 pkt. proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wówczas tytuł ten był jednak drugi.
Z kolei na drugie miejsce spadła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 13,74 proc. do 10,51 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,87 pkt. proc. i wyniosło 9,22 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 8,49 proc. respondentów (w dół o 2,97 pkt. proc.).
Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej trzy czołowe dwutygodniki miały słabsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Odbyło się ono za pomocą techniki CAPI w okresie od maja 2013 do października 2013 roku na losowej próbie 20 659 przypadków oraz od maja 2014 do października 2014 roku na losowej próbie 19 372 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 15 428 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.
Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.











