Spada sprzedaż dwutygodników, „Przyjaciółka” cały czas na czele (top 23)

W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród wszystkich dwutygodników utrzymała się „Przyjaciółka”. Jedynym wzrostem pochwalić się mógł „Kaczor Donald”, a najwięcej stracił „Naj”.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
Spada sprzedaż dwutygodników, „Przyjaciółka” cały czas na czele (top 23)
Shutterstock.com

Średnia sprzedaż ogółem poradnikowej „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2013 roku wyniosła 373 879 egz. i w porównaniu do takiego samego okresu 2012 roku była niższa o 18,06 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Z piątego na drugie miejsce awansował telewizyjny dwutygodnik „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak spadła w skali roku o 2,35 proc. do 371 264 egz.

Natomiast z miejsca drugiego na trzecie spadł najpopularniejszy magazyn people, czyli „Party” (Edipresse Polska), którego średni wynik sprzedażowy w badanym okresie zmniejszył się o 19,62 proc. do poziomu 359 572 egz.

Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł zajmujący 21. miejsce dwutygodnik „Kaczor Donald” (Egmont Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w okresie od stycznia do września br. wzrosła bowiem o 1,11 proc. i wyniosła 26 936 egz. Rok wcześniej magazyn ten był jednak 20.

Z kolei najwięcej stracił dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), do lipca ub.r. był miesięcznikiem. W pierwszych dziewięciu miesiącach br. sprzedawał się on średnio w liczbie 195 068 egz. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (od lipca do września ub.r.) jego wynik zmniejszył się o 42,85 proc. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu, a „Naj” spadło z miejsca szóstego na dziewiąte.

W pierwszej dziesiątce zestawienia cztery pozycje zajęły magazyny poradnikowe, a trzy miejsca przypadły pismom z segmentu people. Ponadto w top 10 znalazły się dwa dwutygodniki telewizyjne oraz pismo z segmentu real life stories.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online