Spada zysk Agory

"Wyniki są nieznacznie lepsze, niż oczekiwaliśmy"

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W drugim kwartale br. zysk netto grupy Agory spadł do 13 mln zł z 28,9 mln zł przed rokiem. Jednak wynik ten jest lepszy od szacunków analityków, którzy przewidywali zysk na poziomie 5-6 mln zł.

- Wyniki są nieznacznie lepsze, niż oczekiwaliśmy. Agora przechodzi restrukturyzację, wyraźnej poprawy wyników spodziewamy się w przyszłym roku - skomentował dla Reutersa Paweł Puchalski, analityk Raiffeisen Bank.

Skonsolidowana sprzedaż Agory wzrosła w drugim kwartale do 227,6 mln zł. W analogicznym okresie 2002 r. wynosiła 217,3 mln zł. Zysk operacyjny Agory zmalał do 20,1 mln zł z 32,4 mln zł, osiągniętych przed rokiem. Z kolei zysk jednostkowy Agory pogorszył się w drugim kwartale o 21 proc. do 23,9 mln zł. Przychody nieznacznie spadły do 197,8 mln zł z 206,0 mln zł.

"Widać pierwsze oznaki ożywienia gospodarczego, ale teraz mamy wakacje i sezon ogórkowy na rynku reklamy. Jeśli zwiastuny gospodarcze okażą się trwałe, powinniśmy zobaczyć pozytywną dynamikę rynku reklamy jesienią tego roku. Przed nami ważne wyzwanie. Axel Springer wchodzi na rynek z nowym dziennikiem. Agora odpowie zdecydowanymi działaniami i zaangażuje w ochronę pozycji Gazety Wyborczej znaczne środki finansowe. Budowana przez 14 lat pozycja rynkowa i czytelnicza Gazety jest dla nas w tej chwili priorytetem - komentuje Prezes Agory, Wanda Rapaczynski.

Wyniki poszczególnych "działów" Agory:

"Gazeta Wyborcza"

W okresie styczeń-maj 2003 r. udział "Gazety Wyborczej" w rynku rozpowszechniania dzienników wyniósł 17,9% i wzrósł o 0,5 pkt% w porównaniu z analogicznym okresem w 2002 r.

Średnie dzienne rozpowszechnianie "Gazety Wyborczej" w I półroczu 2003 r. wyniosło 421,7 tys. egzemplarzy (spadek o 2,9%). Widać pierwsze sygnały odwrócenia trendu spadkowego. W czerwcu sprzedaż egzemplarzy "Gazety Wyborczej" wzrosła o 1,6%, a wstępne dane potwierdzają, że średnie dzienne rozpowszechnianie "Gazety" w lipcu nie będzie niższe w porównaniu z lipcem 2002 r.

Przychody z reklamy "Gazety Wyborczej" w I półroczu 2003 r. spadły o 11,9% i wyniosły 213 mln zł.

Udział "Gazety" w przychodach z reklamy płatnych dzienników spadł o 1,5pkt.% do 47,9%. Udział w przychodach z reklam lokalnych (wyłączając rynek warszawski) wzrósł o 0,9pkt.% do 28,2%.

Czasopisma

Przychody czasopism w I półroczu 2003 r. wyniosły 37,8 mln zł.

W II kwartale 2003 r. przychody z reklamy wzrosły o 40,1% w stosunku do I kwartału 2003 r. Przychody ze sprzedaży egzemplarzy wzrosły w tym czasie o 39,3% (w przypadku czasopism porównania rok do roku są niemożliwe ze względu na brak porównywalnych danych sprzed roku).

Udział czasopism wydawanych przez Agorę w rynku reklamy magazynów wyniósł 4,9%, a ich zasięg wśród czytelników czasopism ogólnopolskich osiągnął poziom 21%.

AMS

W I półroczu 2003 r. całkowite przychody AMS wzrosły o 8,6%, a przychody z reklam o 10,2%. Jednak bez uwzględnienia przychodów od spółek z Grupy Agory całkowite przychody spadły o 9,9%.

Restrukturyzacja spółki umożliwiła obniżenie kosztów operacyjnych o 31,1%.

Zarząd podtrzymuje cel operacyjny AMS - osiągnięcie rentowności na poziomie EBITDA w 2003 r.

Grupa radiostacji lokalnych

W I półroczu 2003 r. suma przychodów radiostacji lokalnych, w których Agora ma udziały wzrosła o 1,4% i wyniosła 20,2 mln zł.

Udział Agory w całkowitym rynku reklamy radiowej wyniósł 10,9% (spadek o 0,7 pkt.%). Udział w wydatkach na reklamę w radiostacjach lokalnych wyniósł 34,2% (wzrost o 3,6 pkt%).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online