Spadają wpływy reklamowe telewizji i gazet. Mocno w górę kina i radio

W pierwszych dziesięciu miesiącach br. spadły cennikowe wpływy reklamowe w telewizji i gazetach, a wzrosły przychody z reklam w radiu, magazynach, na outdoorze i w kinach - wynika z danych Kantar Media.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Spadają wpływy reklamowe telewizji i gazet. Mocno w górę kina i radio

Cennikowe wydatki reklamowe (bez uwzględnienia internetu) w okresie od stycznia do października br. wzrosły w skali roku o 3,8 proc. Wyniosły nieco ponad 23 mld zł.

W tym okresie spadły cennikowe przychody reklamowe telewizji i gazet. Telewizja zarobiła na reklamie 13,28 mld zł, o 1,4 proc. mniej niż przed rokiem. Z kolei dzienniki zanotowały spadek o 6,5 proc. - do 1,3 mld zł.

Za to wpływy reklamowe stacji radiowych były wyższe o 18,2 proc. i wyniosły 3,57 mld zł. Magazyny zarobiły 2,45 mld zł - o 4,7 proc. więcej niż rok temu, a outdoor - 1,19 mld zł (o 0,8 proc.). Przychody z reklam kin wzrosły natomiast aż o 60,8 proc. - do 1,18 mld zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów