Mimo niedawnego wycofała się Viaplay z Polski, inni gracze obecni na naszym rynku nie próżnują. Serwis streamingowy Canal+ rozszerzył pakiet Canal+ Super Sport (Liga Mistrzów, gale KSW) o rozgrywki Premier League. Konkurencyjny Polsat Box Go pokazuje w Polsat Sport Premium mecze Ligi Konferencji i Ligi Europejskiej. Za pośrednictwem obu tych usług lub bezpośrednio można też skorzystać z oferty Eleven Sports (od niedawna Formuła 1 i Bundesliga).
Użytkownicy usług VOD chętniej oglądają sport
Wpadki techniczne Viaplay nie zniechęciły do korzystania ze sportu w streamingu. Ten segment będzie rozwijał się jako jedna z form dystrybucji treści obok tradycyjnej telewizji. Zwłaszcza, że trwają prace nad rozwiązaniami, które zmniejszą opóźnienia w transmisji, nadal będą większe niż w przypadku telewizji naziemnej, kablowej czy satelitarnej.

Jak informuje advanced-television.com, z opublikowanego raportu wynika, że na całym świecie mieszkańcy 45 proc. gospodarstw domowych regularnie oglądają transmisje sportowe. W przypadku subskrybentów usług wideo na żądanie ten odsetek wynosi 47 proc. Oczekuje się, że w III kwartale wzrośnie, bo wtedy główne ligi piłkarskie wznawiają rozgrywki.
Streaming pozwolił na wzrost popularności treści sportowych, które jeszcze kilka lat temu były niszowe. Na przykład piłki nożnej kobiet. W Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii i Francji takie transmisje śledzi jedna trzecia gospodarstw domowych oglądających męskie rozgrywki. Zapewne dlatego Disney+ zapewnił sobie prawa do transmisji Ligi Mistrzyń UEFA w całej Europie.
Netflix pod koniec 2024 roku zdecydował zainwestować 5 mld dol. w 10-letnią umowę z Raw WWE, która pozwala na cotygodniowe transmisje z wrestlingu. Niedawno platforma DAZN na całym świecie udostępniała za darmo Klubowe Mistrzostwa Świata. Nad Wisłą ten serwis streamingowy nie cieszy się dużą popularnością, ale impreza z pewnością wpłynęła pozytywnie na jego rozpoznawalność. W Polsce transmisjami sportowymi nie próbował jeszcze walczyć Amazon Prime Video, ale robi to na wielu rynkach.

Coraz więcej subskrypcji z reklamami
Badaniem objęto też pakiety serwisów streamingowych z reklamami. Obecnie ponad połowa gospodarstw domowych z usługami VOD, korzysta przynajmniej z jednej takiej subskrypcji. 31 proc. nowych subskrypcji to tańsze plany z reklamami (rok temu 22 proc.). Popularność takich usług znacznie wzrosła po wprowadzaniu dopłaty za usunięcie reklam przez Amazon Prime Video.
Choć związany z tą sprawą pozew zbiorowy konsumentów przeciwko gigantowi został odrzucony, to rośnie akcepcja dla reklam w Prime Video. Za platformę z najtrafniej dobranymi spotami uchodzi Discovery+. Oceny Disney+ i Netfliksa w tym zakresie poprawiają się. Disney+ ma mniej do zrobienia w kwestii czasu trwania, trafności i różnorodności reklam. Plany z reklamami platform Netflix i Disney+ nadal nie są jednak dostępne na polskim rynku.

Choć Netflix pozostaje liderem pod względem ogólnego zadowolenia z platformy (w tym przede wszystkim treści), to wprowadzenie nowego interfejsu wywołało mieszane uczucia. Doprowadziło do spadku zadowolenia z najpopularniejszego serwisu streamingowego na świecie. Nie wszyscy przyzwyczaili się do zmian w najstarszej globalnej platformie.
II kwartał 2025 roku nie był najłatwiejszy dla branży streamingowego. Jedynie 4 proc. domostw zdecydowało się na nowe subskrypcje. To najsłabszy wynik od II kwartału 2023 roku. Prime Video był liderem pod względem nowych klientów, pozyskując 14 proc. z nich. Za tym serwisem uplasowały się: Disney+, Netflix i Apple TV+.
Trzeci sezon serialu "Reacher" (Amazon Prime Video) to najlepiej oceniana produkcja oryginalna w streamingu. Dalej znalazły się: drugi sezon "The Last of Us" (HBO Max), szósty i finałowy zarazem sezon "Opowieści podręcznej" (w Polsce HBO Max) i drugi sezon serialu "Andor" (Disney+). 17 proc. badanych wskazuje markę jako powód wykupienia subskrypcji danej platformy.











