Spot Atlasa z Jerzym Janowiczem to odważna riposta z potencjałem viralowym

Przygotowanie przez Atlas humorystycznego klipu, w którym Jerzy Janowicz przeprasza za swoją niefortunną wypowiedź na konferencji prasowej, to dobry ruch firmy, a spot może być początkiem dłuższej kampanii - komentują dla Wirtualnemedia.pl stratedzy i kreatywni.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Spot Atlasa z Jerzym Janowiczem to odważna riposta z potencjałem viralowym
nowa reklama firmy Atlas z Jerzym Janowiczem

Rozgrywający się w szopie spot Atlasa jest utrzymany w stylistyce hip-hopowej. Tenisista występuje w nim razem z dwoma innymi sportowcami sponsorowanymi przez firmę: kierowcą wyścigowym Maciejem Steinhofem i windsurferem Pawłem Tarnowskim. - Przepraszam za moje wtopy, już się biorę do roboty - deklaruje tenisista.

Czy to słuszna decyzja sponsora Janowicza, żeby odnieść się do zamieszania wokół jego kontrowersyjnej wypowiedzi podczas konferencji prasowej przed dwoma tygodniami? Pytani przez Wirtualnemedia.pl specjaliści z branży reklamowej uważają, że tak.

- „Piosenka jest dobra na wszystko” - jak śpiewali Starsi Panowie. Dzięki humorowi i dystansowi do samych siebie Jerzy Janowicz i Atlas mają szansę na to, żeby rozładować negatywne napięcie wywołane przez wybuch tenisisty, odzyskać sympatię części osób zrażonych jego wystąpieniem i wykorzystać duży wzrost zainteresowania sportowcem z korzyścią do marki - ocenia Bartek Hanus, strategy director w agencji Lowe Warsaw. - Gratuluję odwagi tego, żeby stawić czoła trudnej sytuacji zamiast chować głowę w piasek. I pomysłu, który dzięki humorystycznej konwencji może stać się viralowym hitem - dodaje.

Inni eksperci też podkreślają, że decyzja Atlasa o nagraniu spotu jest odważna. - Intencje marki jak i sportowca do podjęcia szerzej tematu są słuszne, wyrastają z realnej potrzeby społecznej i mówią o temacie, który do tej pory był w cieniu nagonki medialnej na sportowców - mówi Aneta Zabiegała, manager w interaktywnym domu produkcyjnym Netizens. - Produkcja, w której Janowicz w zabawny sposób „przeprasza za swoje wtopy”, pokazuje duży dystans sportowca i marki. Całość wywołuje lekki uśmiech, ale politowania - mówi Paulina Imiołek z działu kreacji agencji John Pitcher.

Zdaniem Imiołek klip Atlasa może podzielić odbiorców podobnie jak wypowiedź Janowicza z konferencji. - Plus za szybką reakcję marki, co będzie dalej - zobaczymy, ale nie spodziewam się fajerwerków, no chyba że cała akcja, łącznie z konferencją od początku do końca była wyreżyserowana - stwierdza. Z drugiej strony ocenia, że wycofanie się sportowca ze swojej wcześniejszej wypowiedzi jest niefortunne. - Janowicz może zrazić do siebie swoich zwolenników, którzy uznali jego słowa za odważne i prawdziwe. Część fanów tenisisty traktuje spot bardzo poważnie i nie uważa, że powinien za cokolwiek przepraszać, a na pewno nie za powiedzenie prawdy - zaznacza Imiołek.

- Mam jednak nadzieję, że kampania nie przerodzi się w przeprosiny. Tak rzadko obserwujemy w Polsce szczere i odważne postawy, silne poglądy, jeśli już to podawane w bardzo symboliczny sposób - dodaje Aneta Zabiegała.

Jej zdaniem spot w szopie może zapoczątkować nowy format komunikacji marketingowej Atlasa. - Język klipu wskazuje na to, że będzie ona skierowana do młodych ludzi, dla których autorytetami są osoby o wyrazistych poglądach - stąd liczę, że ten element spotu nie zostanie w niej utemperowany - mówi Zabiegała.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"