W IV kwartale 2018 r. spółka Spotify zwiększyła przychody do poziomu 1,495 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 30 proc. oraz o 11 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.
W raportowanym okresie firma wypracowała zysk operacyjny w wysokości 94 mln euro, podczas gdy w przeszłości wykazywała jedynie kwartalne straty.
IV kwartał ub.r. oznaczał dla serwisu także wzrost liczby użytkowników. Na koniec grudnia było ich 207 mln, o 29 proc. więcej rok do roku. O 36 proc. (do poziomu 96 mln) zwiększyła się z kolei grupa użytkowników płacących subskrypcje.

Największa część użytkowników Spotify pochodzi z Europy (36 proc.), na 2. miejscu jest północna Ameryka, która wyprzedza Amerykę Łacińską oraz inne kraje na świecie.
Spółka prognozuje, że w 2019 r. osiągnie łącznie do 6,8 mld euro przychodów, a zysk operacyjny wyniesie od 200 do 360 mln. W założeniach liczba użytkowników Spotify ma osiągnąć poziom 265 mln, z czego 127 mln będzie płacić subskrypcje.

W komunikacie Spotify potwierdził też, że po wcześniejszych zapowiedziach przejął Gimlet, czyli renomowanego producenta podcastów, a także Anchor, firmę umożliwiającą tworzenie, publikowanie oraz monetyzację treści audio.











