„Przyjaciółka” najchętniej kupowana w I-III kwartale, „Naj” najbardziej w dół

W pierwszych trzech kwartałach br. liderem sprzedaży wśród dwutygodników poradnikowych była „Przyjaciółka”. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła „Pani Domu”, a najwięcej stracił „Naj” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Przyjaciółka” najchętniej kupowana w I-III kwartale, „Naj” najbardziej w dół

Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Wydawnictwo Bauer; do czerwca br. - Edipresse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2019 roku wyniosła 160 324 egz. i w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku wzrosła o 2,92 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem była „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 17,69 proc. do 99 917 egz.

Oczko niżej uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 59 325 egz., po spadku o 25,91 proc. - największym w zestawieniu.

Czwartą lokatę zajęła „Pani Domu” (Wydawnictwo Bauer; do czerwca - Edipresse Polska). W badanym okresie ten dwutygodnik sprzedawał się średnio w liczbie 59 214 egz., notując wzrost wynoszący 5,20 proc. - największy w zestawieniu.

grafika

We wrześniu 2019 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli „Przyjaciółki”, wyniosła 149 386 egz., po spadku o 1,49 proc. Na drugiej pozycji znalazła się „Tina” (85 785 egz., w dół o 9,08 proc.).

Podium uzupełnia „Pani Domu” (57 395 egz., + 2,11 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu), która wyprzedziła „Naj” (47 537 egz., - 29,10 proc. - najbardziej w zestawieniu).

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"