Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników w I-III kwartale. „Parkiet” najbardziej w dół

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w pierwszych trzech kwartałach br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Giełdy Parkiet” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
Spadła sprzedaż kioskowa wszystkich dzienników w I-III kwartale. „Parkiet” najbardziej w dół

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 240 538 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 7,86 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,85 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 117 146 egz., notując spadek o 9,20 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,34 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dane-sprzedaz-e-wydan-dzienniki-i-iii-kwartal-2018-rzeczpospolita,7171202178484353a ##

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 17,33 proc. i wyniosła 63 211 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,75 proc.

Największy spadek odnotowała „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media), której średnia sprzedaż kioskowa zmniejszyła się o 25,15 proc. do 771 egz. Tytuł ten był ostatni.

grafika

Problemy wydawców z  Ruchem

Jak już informowaliśmy - jako pierwsi - pod koniec sierpnia br., spółka ZPR Media, wydawca m.in. „Super Expressu” złożyła wniosek do sądu o upadłość dystrybutora prasy firmy Ruch, a Time o postępowanie sanacyjne. Od kilkunastu miesięcy firma zmaga się z potężnymi problemami finansowymi - tylko Grupie ZPR Media kolporter zalega 10 mln zł, a Agorze ponad 13 mln zł. Kilkanaście dni późnij do wniosku zarządu dystrybutora o przyspieszone postępowanie układowe przychylił się Sąd Rejonowy.

W wydaniu „Dziennika Gazety Prawnej” z 7 września, zarząd Infor Biznes na pierwszej stronie ostrzegł czytelników, że w najbliższych dniach tytuł może być trudno dostępny w kioskach Ruchu i prenumeracie realizowanej przez tę firmę. Wydawca poinformował, w których innych punktach sprzedaży można kupić.

Z kolei Wydawnictwo Bauer początkowo znacząco zmniejszyło dystrybucję swoich czasopism we współpracy z dystrybutorem. Wydawca ostrzegał swoich czytelników, że w wielu punktach sprzedaży może być trudno kupić jego magazyny. Jednak kilka dni później wydawca zdecydował się przywrócić pełną współpracę z dystrybutorem, ale na podstawie umów krótkoterminowych.

Ruch ma do spłaty ponad 600 mln zobowiązań

W ub.r. Ruch zanotował 1,34 mld zł wpływów, wobec 1,46 mld zł rok wcześniej. Na koniec roku zobowiązania krótkoterminowe firmy wynosiły 551,1 mln zł, o ok. 100 mln zł więcej niż na koniec 2016 roku. Spółka miała też 82,2 mln zł zadłużenia wobec Alior Banku, które w ub.r. zmalało o 6,7 mln zł dzięki środkom ze sprzedaży 11 nieruchomości. Zarząd Ruchu podkreśla że segment detaliczny jest rentowny - EBITDA za 2017 r. wyniosła 19,2 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ruch-moze-pozyskac-inwestora-z-branzy-wydawcy-ostroznie-obserwuja,7171193754769537a ##

Sieć Ruchu obejmuje ponad 2 tys. kiosków i saloników prasowych, w tym ok. 1,7 tys. własnych. Firma dostarcza też prasę (ok. 3,7 tys. tytułów) do kilkunastu tys. innych punktów sprzedaży, m.in. małych sklepów i supermarketów (od niedawna do ponad 2 tys. sklepów Biedronka).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą