Wszystkie dzienniki z dużymi spadkami sprzedaży kioskowej, „DGP”, „Parkiet” i „GW” najbardziej w dół

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w lipcu br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały duże spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
Wszystkie dzienniki z dużymi spadkami sprzedaży kioskowej, „DGP”, „Parkiet” i „GW” najbardziej w dół

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w kioskach i salonikach prasowych w lipcu 2018 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 225 735 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2017 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 9,55 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,81 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 110 432 egz., notując spadek o 12,80 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,33 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-lipiec-2018-gazeta-wyborcza,7171234604230273a ##

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała o 21,06 proc. i wyniosła 57 638 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,73 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ruch-problemy-agora-rozwiazala-umowy-na-dystrybucje-gazety-wyborczej-i-magazynow,7171234047117441a ##

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 40,71 proc. do 3 358 egz., zanotował z kolei „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Tytuł ten w rankingu był siódmy.

Warty jest zauważenia fakt, że w lipcu ub.r. do trzech wydań dziennika dołączone zostały trzy książki: „Jak nie stracić 500+”, „Gdzie i dla kogo mieszkanie +” oraz „Urlopy rodzicielskie”. „Dziennik Gazeta Prawna” w te dni odnotował wysokie wyniki sprzedaży, które zawyżyły wówczas średnie miesięczne dane.

grafika

Problemy Ruchu, wydawcy prasy zrywają umowy z tym dystrybutorem

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kluby-gazety-polskiej-kryzys-ruchu-to-efekt-fatalnej-prywatyzacji-panstwo-powinno-dystrybuowac-prase,7171233395684993a ##

W wydaniu „Dziennika Gazety Prawnej” z 7 września, zarząd Infor Biznes na pierwszej stronie ostrzegł czytelników, że w najbliższych dniach tytuł może być trudno dostępny w kioskach Ruchu i prenumeracie realizowanej przez tę firmę. Wydawca poinformował, w których innych punktach sprzedaży można kupić „DGP”.

Długoterminowe umowy na dystrybucję prasy z Ruchem w zeszły czwartek wypowiedziały również Spółki ZPR Media i Time, które znajdują się w portfolio Grupy ZPR Media (wydają one „Super Express” i kilka magazynów).

Ruch ma ponad 600 mln zł zobowiązań i 2 tys. kiosków i saloników

W ub.r. Ruch zanotował 1,34 mld zł wpływów, wobec 1,46 mld zł rok wcześniej. Na koniec roku zobowiązania krótkoterminowe firmy wynosiły 551,1 mln zł, o ok. 100 mln zł więcej niż na koniec 2016 roku. Spółka miała też 82,2 mln zł zadłużenia wobec Alior Banku, które w ub.r. zmalało o 6,7 mln zł dzięki środkom ze sprzedaży 11 nieruchomości.

Zarząd Ruchu podkreśla że segment detaliczny jest rentowny - EBITDA za 2017 r. wyniosła 19,2 mln zł.

Ruch ma ponad 2 tys. kiosków i saloników prasowych, w tym ok. 1,7 tys. własnych (pozostałe wynajmuje). Firma dostarcza też prasę (ok. 3,7 tys. tytułów) do kilkunastu tys. innych punktów sprzedaży, m.in. małych sklepów i supermarketów (od niedawna do ponad 2 tys. sklepów Biedronka).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"