Sprzedaż kioskowa „Rzeczpospolitej” wzrosła o 40 proc. dzięki dodatkom. „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół

W styczniu br. większość dzienników pod względem średniej sprzedaży w kioskach zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”. Zyskały tylko „Rzeczpospolita” i „Gazeta Polska Codziennie”, a zdecydowanym liderem zestawienia pozostał „Fakt”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż kioskowa „Rzeczpospolitej” wzrosła o 40 proc. dzięki dodatkom. „Dziennik Gazeta Prawna” najbardziej w dół

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w styczniu 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 311 628 egz. W porównaniu do stycznia 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 3,04 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,96 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 151 210 egz., notując spadek o 3,50 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,48 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 7,84 proc. i wyniosła 107 303 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 69,71 proc.

Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średni wynik poszedł do góry aż o 40,49 proc. do 12 654 egz. Tytuł ten zajął miejsce siódme.

Wpływy na tak duży wzrost sprzedaży tego dziennika miał fakt, że „Rzeczpospolita” w pierwszej połowie stycznia br. do części nakładu przez kilka dni dołączała dodatki takie jak płyta CD „Rozliczenia Roczne 2015” i książki „Kodeks Pracy 2016”, „Kodeks Drogowy 2016”  czy „Podatki 2016”. Np. wydanie „Rzeczpospolitej” z 5 stycznia br. z „Kodeksem Pracy” w kioskach sprzedało się w liczbie 43 618 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-polska-codziennie-ze-wzrostem-sprzedazy-o-15-proc-gazeta-wyborcza-traci-najwiecej ##

Z piątej na szóstą lokatę spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który odnotował największą stratę w zestawieniu. Jego wynik zmalał bowiem o 19,94 proc. do 19 208 egz.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+