Tylko „Cała Ty” zwiększyła sprzedaż w I kwartale, „Claudia” straciła najwięcej

W pierwszym kwartale br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Claudia”. Zyskał tylko magazyn „Cała Ty” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Tylko „Cała Ty” zwiększyła sprzedaż w I kwartale, „Claudia” straciła najwięcej

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 321 662 egz. Względem pierwszego kwartału 2017 roku zmniejszyła się ona o 12,56 proc.

Drugi był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 241 912 egz., po spadku o 13,44 proc.

Podium uzupełniają „Dobre Rady” (Grupa Burda), których średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 17,43 proc. do 194 715 egz.

Szóste miejsce zajął magazyn „Cała Ty” (Wydawnictwo Bauer), awansujący z miejsca siódmego. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika poszła do góry o 5,58 proc. do 106 788 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei największy spadek, wynoszący 31,58 proc. do 121 055 egz., odnotowała tutaj „Claudia” (Grupa Burda). Tytuł ten w zestawieniu był piąty.

grafika

W marcu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Kobiety i Życia”, wyniosła 357 056 egz., po spadku względem marca 2017 roku o 10,26 proc.

Podium uzupełniają: „Świat Kobiety” (231 477 egz.; w dół o 12,40 proc.) i „Dobre Rady” (190 401 egz.; - 19,39 proc.).

Również i tutaj jedynym wzrostem, wynoszącym 7,64 proc. do 104 371 egz., pochwalić się mogła „Cała Ty”. Także i w tym ujęciu najwięcej straciła „Claudia” - było to 45 proc. do 129 536 egz.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą