„Świat LEGO. Lego Ninjago. Masters of Spinjitzu” liderem sprzedaży w I kwartale

W pierwszym kwartale br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się tytuł „Świat LEGO. Lego Ninjago. Masters of Spinjitzu”. Największy wzrost w zestawieniu zanotował „Ben 10 Magazyn”, a na czele spadków znalazły się „Auta” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Świat LEGO. Lego Ninjago. Masters of Spinjitzu” liderem sprzedaży w I kwartale

Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Świat LEGO. Lego Ninjago. Masters of Spinjitzu” (Blue Ocean Entertainment) w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosła 50 898 egz. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. tytuł zanotował wzrost wynoszący 4,43 proc. (wówczas tytuł ten wydawany był jeszcze przez Media Service Zawada - nazywał się on wtedy „Lego Ninjago”).

Drugie miejsce zajął magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) ze średnim wynikiem na poziomie 34 507 egz. W porównaniu do pierwszego kwartału 2018 roku pismo to zanotowało wzrost wynoszący 7,80 proc.

Podium uzupełnia magazyn „Księżniczka” (też Egmont Polska) z wynikiem na poziomie 33 812 egz., niższym o 1,20 proc. niż rok wcześniej.

15. lokatę (po awansie z 18.) zajął magazyn „Ben 10 Magazyn” (Media Service Zawada), którego średni wynik zwiększył się o 49,22 proc. do 18 008 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Z kolei największy spadek, wynoszący 33,51 proc. do 13 783 egz., odnotowały „Auta” (Egmont Polska). W zestawieniu tytuł ten spadł z miejsca 10. na 19.

grafika

W marcu 2019 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Świat LEGO. Lego Ninjago. Masters of Spinjitzu”, wyniosła 49 570 egz., po spadku względem marca 2018 roku o 1,31 proc. Drugi był awansujący z siódmej lokaty magazyn „Księżniczka” (38 928 egz.; wzrost o 32,75 proc.). Podium uzupełniają „Zabawy i Marzenia z Barbie”, które rok wcześniej były wiceliderem (31 376 egz.; w dół o 25,83 proc.).

Największym wzrostem również i w tym ujęciu pochwalić się mógł „Kaczor Donald” (Egmont Polska), którego wynik wzrósł o 34,75 proc. do 19 721 egz.

Z kolei największą stratę również i w tym ujęciu miał magazyn „Auta” - było to 49,78 proc. do poziomu 13 385 egz.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"