Topnieje rynek miesięczników parentingowych. „Mamo, To Ja” liderem sprzedaży (dane za 2017 rok)

W 2017 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników parentingowych był tytuł „Mamo, To Ja”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Twoje Dziecko” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Topnieje rynek miesięczników parentingowych. „Mamo, To Ja” liderem sprzedaży (dane za 2017 rok)

Średnia sprzedaż ogółem magazynu „Mamo, To Ja” (Edipresse Polska) w 2017 roku wyniosła 18 716 egz., czyli o 17,81 proc. mniej niż w 2016 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął tytuł „Dziecko” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 13 085 egz., po spadku o 11,29 proc.

Oczko niżej znalazło się „Twoje Dziecko” (Edipresse Polska), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie czasu zmniejszył się najbardziej w zestawieniu - o 28,64 proc. do 8 308 egz. Wydawca od kwietniowego wydania postanowił połączyć ze sobą magazyn „Twoje Dziecko” z tytułem „Będę Mamą” (Edipresse Polska). Szefową połączonych wydań jest Katarzyna Imiołek.

Najsłabszy wynik odnotowały ostatnie cztery numeru magazynu „Twój Maluszek” (Edipresse Polska), który zajął miejsce czwarte - ostatnie. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmalała o 15,91 proc. do 7 547 egz. Edipresse Polska postanowiło zakończyć wydawanie tego pisma z powodu łatwej dostępności do podobnych bezpłatnych treści w internecie.

grafika

W grudniu 2017 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Mamo, To Ja”, wyniosła 14 569 egz., po spadku względem grudnia 2016 roku o 32,10 proc. Z kolei wynik „Dziecka” wyniósł 13 829 egz., po wzroście o 17,87 proc.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele