„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w lipcu, wszystkie tytuły ze spadkami

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w lipcu br. pierwszy był „Motor”. Z kolei w zestawieniu miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lipcu 2019 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2018 roku zmniejszyła się o 14,83 proc. i wyniosła 75 511 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 14,26 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 43 617 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lipcu br. wyniósł 34 387 egz. Zmniejszył się o 19,83 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu wszystkich tytułów.

Wiceliderem był „Automobilista” (Automobilista) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 5 719 egz., po spadku o 2,49 proc. Tytuł ten wyprzedził „Classic Auto” (Stratos Concept), którego sprzedaż ogółem zmalała o 4,91 proc. do 5 635 egz.

grafika

W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 9,87 proc. (najbardziej w zestawieniu), a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 1,77 proc.

Wśród miesięczników największy wzrost, wynoszący 5,79 proc., miał tutaj „Automobilista”. Jako jedyne straciło w tym ujęciu „Classic Auto” - było to 0,74 proc.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"