„National Geographic Polska” liderem sprzedaży w I kwartale, „Podróże” na plusie

Liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników podróżniczych w pierwszym kwartale br. był „National Geographic Polska”, który jednak odnotował największy spadek w zestawieniu. Jedynym wzrostem pochwalić się mogły „Podróże” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosła 22 412 egz. Była ona o 13,40 proc. niższa, niż rok wcześniej.

Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on średnio w liczbie 18 894 egz., po spadku o 6,86 proc.

Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie czasu zwiększył się o 5,74 proc. i uplasował się na poziomie 8 123 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

grafika

W marcu 2019 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „National Geographic Polska”, wyniosła 23 052 egz., po spadku względem marca 2018 roku o 8,77 proc. - największym w zestawieniu.

Podium uzupełniają: „NG Traveler” (19 727 egz.; wzrost o 0,35 proc. - jedyny w zestawieniu) i „Podróże” (7 815 egz.; w dół o 3,03 proc.).

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji