„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” liderami w I kwartale

W pierwszym kwartale br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła 81 097 egz. W porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku była ona niższa o 24,10 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 19,17 proc. do 39 208 egz.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 15 452 egz., po wzroście o 0,80 proc. - jedynym wśród miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

Na drugie miejsce spadło „W Sieci Historii” (Fratria). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w badanym okresie wyniosła 14 488 egz. (obniżyła się ona o 19,65 proc.).

Trzecią pozycję zajął magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego wynik sprzedażowy w pierwszym kwartale br. wyniósł 10 001 egz., po spadku o 29,89 proc. największym w zestawieniu wszystkich pism.

grafika

W marcu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera popularnonaukowego miesięcznika, czyli „Świata Wiedzy”, wyniosła 71 568 egz., po spadku względem marca 2017 roku o 27,75 proc. (największym w obu segmentach). Z kolei wynik „Focus” wyniósł 35 844 egz., po spadku o 27,62 proc.

Wśród tytułów historycznych pozycję lidera zajął magazyn „W Sieci Historii” z 14 768 sprzedanych egz. Tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 16,34 proc. Drugi był miesięcznik „Uważam Rze Historia” (11 312 egz.; spadek o 13,71 proc.).

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych