„Tele Tydzień” i „Tele Świat” na czele w 2017 roku. Tylko „TV 14” na plusie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych w zeszłym roku był „Tele Tydzień”. Z kolei na czele dwutygodników znalazł się „Tele Świat” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) w 2017 roku uplasowała się na poziomie 724 225 egz., co oznacza spadek względem poprzedniego roku o 3,83 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajął inny tygodnik Wydawnictwa Bauer - „To & Owo”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 6,82 proc. i ustabilizowała się na poziomie 289 950 egz.

Podium zamyka „Kurier TV” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w ub.r. wyniósł 137 362 egz., po spadku o 14,16 proc. - największym w zestawieniu wszystkich pism telewizyjnych.

Na ostatnim (czwartym) miejscu sklasyfikowany został magazyn „Program TV” (Oficyna Wydawnicza „Press - Media”). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zmniejszyła się o 7,09 proc. i wyniosła 74 127 egz.

Średnia sprzedaż ogółem liderującego dwutygodnika, czyli magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w 2017 roku wyniosła 315 874 egz. Była ona o 2,41 proc. mniejsza, niż 2016 roku.

Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 192 406 egz., po wzroście o 1,05 proc. - jedynym wśród wszystkich pism telewizyjnych.

Podium uzupełnia „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 140 029 egz., po spadku w porównaniu do poprzedniego roku o 1,88 proc.

Na czwartym miejscu uplasował się „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w ub.r. wynoszącym 100 100 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się o 12,29 proc.

grafika

W grudniu ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Tydzień”, którego wynik względem grudnia 2016 roku zmniejszył się o 3,34 proc. do poziomu 789 570 egz.

Drugie miejsce zajął magazyn „To & Owo” (301 151 egz.; w dół o 6,68 proc.), a trzecie - „Kurier TV” (134 312 egz., spadek o 14,80 proc. - największy wśród wszystkich pism).

Wśród dwutygodników telewizyjnych liderem średniej sprzedaży ogółem również w tym ujęciu był „Tele Świat”, którego wynik względem grudnia 2016 roku zmniejszył się o 2,45 proc. do poziomu 353 828 egz.

Drugi był magazyn „TV14” (221 898 egz.; - 1,72 proc.), a na podium znalazł się jeszcze „Tele Max” (151 420 egz., wzrost o 0,65 proc. - jedyny wśród wszystkich pism).

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online