„Polityka” i „Newsweek” wyprzedziły „Gościa Niedzielnego”, którego sprzedaż w kwietniu spadła o 45 proc.

Nowym liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w kwietniu br. została „Polityka”, a na drugie miejsce awansował „Newsweek Polska”. Na trzecie miejsce spadł „Gość Niedzielny”, którego sprzedaż zmalała o aż 45 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Nowym liderem sprzedaży w segmencie tygodników opinii została „Polityka” (Polityka), która awansowała z miejsca trzeciego. Jej średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2020 roku wyniosła 90 084 egz. Było to o 9,92 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem był tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który awansował z trzeciej lokaty. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 5,54 proc. do 73 331 egz.

Podium uzupełnia „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który spadł z pozycji lidera. Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. wyniosła 66 018 egz., po spadku o aż 44,60 proc. - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu. Katolicki tygodnik w znacznym stopniu dystrybuowany jest podczas mszy świętych, które w kwietniu z powodu pandemii COVID-19 mogły się odbywać przy ograniczonej liczbie wiernych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-kwiecien-2020-fakt-przeglad-sportowy,7170527797762177a ##

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 38 361 egz., po spadku o 9,12 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 12,93 proc. do 29 372 egz.

Sprzedaż wszystkich tygodników opinii spadła o 15 proc.

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - tygodników opinii w kwietniu br. wyniosła 564 214 egz. Była o 15,14 proc. niższa niż w kwietniu 2019 roku. Od drugiej dekady marca br. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

Firma PMPG Polskie Media pod koniec marca poinformowała o zamknięciu drukowanej wersji „Wprost”. Uzasadniła, że pandemia koronawirusa mocno ogranicza obecnie dystrybucję pisma, uniemożliwi organizację eventów opartych na jego marce, natomiast już po jej przeminięciu odrobienie strat i utraconych relacji biznesowych potrwałoby miesiące.

Nadal działa serwis internetowy Wprost.pl, natomiast zespół redakcyjnych został zmniejszony do kilkunastu osób. Z tygodnikiem pożegnał się jego redaktor naczelny Marcin Dzierżanowski.

„Wprost” został już też wycofany z Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, dane dla lutowych i marcowych wydań tygodnika nie są już dostępne. W styczniu br. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wyniosła 13 429 egz., tytuł miał najsłabsze wyniki sprzedaży w wśród wszystkich tygodników opinii objętych badaniem.

grafika

„Gość Niedzielny” ze spadkiem również względem poprzedniego miesiąca

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnęły „Sieci”, których wynik zwiększył się o 13,15 proc.

Jedyny spadek, wynoszący 2,92 proc., zanotował tutaj „Gość Niedzielny”.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"