Producenci aut łączą siły, aby chronić samochody przed cyberatakami

Najwięksi producenci motoryzacyjni, w tym m.in. Toyota, Nissan łączą siły, by chronić samochody przed cyberatakami. Stworzone konsorcjum będzie m.in. badać oprogramowanie pod kątem luk w zabezpieczeniach, aby zapobiegać m.in. włamaniom.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Dziewięćdziesiąt firm motoryzacyjnych, w tym m.in. Toyota Motor i Nissan Motor, utworzy konsorcjum, które ma chronić samochody z dostępem do sieci przed cyberatakami.

Firmy będą sprawdzać swoje oprogramowanie samochodowe pod kątem luk w zabezpieczeniach i udostępniać informacje, takie jak trendy cyberataków, aby zapobiec kradzieży danych. Firmy intensyfikują takie działania, ponieważ autonomiczne samochody stają się rzeczywistością.

Firmy informatyczne, takie jak Microsoft Japan, Trend Micro, NTT Communications i Sompo Japan Insurance dołączą do grupy producentów samochodów oraz producentów części samochodowych, takich jak Denso i Panasonic.

Zminimalizować ryzyko

W nowo produkowanych samochodach części, takie jak silnik czy hamulce są sterowane elektronicznie. Dane o ich stanie działania przesyłane są przez internet. Jeśli w oprogramowaniu zarządzającym danymi istnieje luka w zabezpieczeniach, może ona zostać przechwycona lub samochód może zostać przejęty przez operatora zewnętrznego.

Każdego miesiąca na całym świecie wykrywane są tysiące luk w zabezpieczeniach oprogramowania. W ramach partnerstwa błędy oprogramowania samochodowego będą wydobywane i aktualizowane raz w tygodniu. Każda firma sprawdzi, czy używane oprogramowanie nie zawiera luk w zabezpieczeniach. Członkowie otrzymają również przykłady metod hakerskich zgłaszanych na całym świecie.

Zlecanie badań oprogramowania na zewnątrz zwykle kosztuje firmy z sektora motoryzacyjnego od 200 do 300 milionów jenów (1,8 do 2,7 miliona dolarów) rocznie. Sojusz zmniejszy obciążenie finansowe małych i średnich producentów części, którym brakuje specjalistów w zakresie bezpieczeństwa oprogramowania. Poprawi również niezawodność japońskich samochodów jako całości.

Europejska Komisja Gospodarcza ONZ przyjęła w tym roku wytyczne zobowiązujące producentów do poprawy bezpieczeństwa. W Japonii ministerstwo transportu zrewidowało w styczniu ustawę o transporcie drogowym zgodnie z wytycznymi ONZ.

Nowe modele samochodów sprzedawane w Japonii po lipcu 2022 r. z możliwością bezprzewodowej aktualizacji oprogramowania nie będą dopuszczone do sprzedaży ani do użytku na drogach, o ile nie spełniają wytycznych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele