Stacje informacyjne nadal zyskują

W czerwcu br. kolejny miesiąc z rzędu wzrosła oglądalność wszystkich stacji informacyjnych w ujęciu rocznym. Liderem jest TVP Info a najwięcej zyskał Polsat News, który 7 czerwca świętował dwa lata nadawania.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Z danych Nielsen Audience Measuerement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że oglądalność Polsat News w czerwcu br. względem analogicznego okresu rok wcześniej poszła do góry aż o 133,9,19 proc. Stację w zeszłym miesiącu oglądało w każdej minucie 38 tys. widzów, a jej udział w rynku wyniósł 0,70 proc., co oznacza wzrost o 0,40 pkt. proc.

W zeszłym miesiącu minęły dwa lata istnienia kanału Polsat News, który rozpoczął nadawanie 7 czerwca 2008 roku i w miesiącu startu miał średnio 9 tys. widzów oraz 0,18 proc. udziału. Oznacza to, że w ciągu dwóch lat widownia stacji i wzrosła ponad trzykrotnie, a udział – niemal czterokrotnie. Kanał zajmuje jednak miejsce trzecie w zestawieniu telewizji informacyjnych i daleko mu do głównych konkurentów.

Liderem rankingu kanałów informacyjnych w czerwcu br. jak zawsze była mająca największy zasięg techniczny stacja TVP Info. Jej średnia widownia minutowa w porównaniu do czerwca 2009 roku wzrosła o 15,2 proc. do 300 tys. widzów, a udział w rynku wyniósł 5,52 proc. (wzrost o 0,77 pkt. proc.).

Na drugim miejscu uplasował się tradycyjnie kanał TVN 24 z widownią na poziomie 225 tys. osób i jeszcze większym wzrostem oglądalności, wynoszącym 36,8 proc. Udział tej stacji wzrósł z 3 proc. rok temu do aż 4,13 proc. w czerwcu br.

Słabo cały czas radzi sobie zajmująca czwarte miejsce Superstacja. Jej średnia oglądalność wzrosła tylko o 9,5 proc. do 14 tys. osób, a udział zwiększył się o 0,03 pkt. proc. do 0,27  proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem w czerwcu br. tak jak miesiąc wcześniej był kanał TVN 24, który z udziałem 3,32 proc. wyprzedził mającą większy zasięg stację TVP Info, której udział wyniósł 2,97 proc. Udział Polsat News w tej grupie to 0,63 proc., zaś Superstacji – 0,17 proc.

Kanał informacyjny Grupy TVN był także bezkonkurencyjny wśród widzów posiadających dostęp do telewizji kablowej i/lub satelitarnej. Miał tam 6,04 proc. udziału, podczas gdy konkurencyjne TVP Info –  3,59 proc. 

W czerwcu br. kanał TVN CNBC Biznes drugi miesiąc z rzędu odnotował wzrost widowni – oglądalność stacji wzrosła aż o 111,9 proc. do 3 tys. widzów, a jej udział poszedł do góry o 0,03 pkt. proc. do poziomu 0,05 proc. Telewizji biznesowej Grupy TVN udało się wyprzedzić konkurencyjną TV Biznes, który w czerwcu oglądało 2 tys. osób, po spadku widowni o 19,7 proc., a udziału o 0,01 pkt. proc. do 0,04 proc. 

Najpopularniejsze pozycje programowe w TVP Info, TVN 24, Polsat News i Superstacji w czerwcu br.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele