Z danych Nielsen Audience Measuerement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że oglądalność Polsat News w czerwcu br. względem analogicznego okresu rok wcześniej poszła do góry aż o 133,9,19 proc. Stację w zeszłym miesiącu oglądało w każdej minucie 38 tys. widzów, a jej udział w rynku wyniósł 0,70 proc., co oznacza wzrost o 0,40 pkt. proc.
W zeszłym miesiącu minęły dwa lata istnienia kanału Polsat News, który rozpoczął nadawanie 7 czerwca 2008 roku i w miesiącu startu miał średnio 9 tys. widzów oraz 0,18 proc. udziału. Oznacza to, że w ciągu dwóch lat widownia stacji i wzrosła ponad trzykrotnie, a udział – niemal czterokrotnie. Kanał zajmuje jednak miejsce trzecie w zestawieniu telewizji informacyjnych i daleko mu do głównych konkurentów.
Liderem rankingu kanałów informacyjnych w czerwcu br. jak zawsze była mająca największy zasięg techniczny stacja TVP Info. Jej średnia widownia minutowa w porównaniu do czerwca 2009 roku wzrosła o 15,2 proc. do 300 tys. widzów, a udział w rynku wyniósł 5,52 proc. (wzrost o 0,77 pkt. proc.).

Na drugim miejscu uplasował się tradycyjnie kanał TVN 24 z widownią na poziomie 225 tys. osób i jeszcze większym wzrostem oglądalności, wynoszącym 36,8 proc. Udział tej stacji wzrósł z 3 proc. rok temu do aż 4,13 proc. w czerwcu br.
Słabo cały czas radzi sobie zajmująca czwarte miejsce Superstacja. Jej średnia oglądalność wzrosła tylko o 9,5 proc. do 14 tys. osób, a udział zwiększył się o 0,03 pkt. proc. do 0,27 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 liderem w czerwcu br. tak jak miesiąc wcześniej był kanał TVN 24, który z udziałem 3,32 proc. wyprzedził mającą większy zasięg stację TVP Info, której udział wyniósł 2,97 proc. Udział Polsat News w tej grupie to 0,63 proc., zaś Superstacji – 0,17 proc.
Kanał informacyjny Grupy TVN był także bezkonkurencyjny wśród widzów posiadających dostęp do telewizji kablowej i/lub satelitarnej. Miał tam 6,04 proc. udziału, podczas gdy konkurencyjne TVP Info – 3,59 proc.

W czerwcu br. kanał TVN CNBC Biznes drugi miesiąc z rzędu odnotował wzrost widowni – oglądalność stacji wzrosła aż o 111,9 proc. do 3 tys. widzów, a jej udział poszedł do góry o 0,03 pkt. proc. do poziomu 0,05 proc. Telewizji biznesowej Grupy TVN udało się wyprzedzić konkurencyjną TV Biznes, który w czerwcu oglądało 2 tys. osób, po spadku widowni o 19,7 proc., a udziału o 0,01 pkt. proc. do 0,04 proc.
Najpopularniejsze pozycje programowe w TVP Info, TVN 24, Polsat News i Superstacji w czerwcu br.











