Stale rośnie zainteresowanie zakupami w sieci. Amazon zatrudni 100 tys. pracowników

Tylko w jeden dzień na Szopi.pl zarejestrowało się tysiąc nowych klientów. Z kolei we Frisco wartość koszyka zakupowego w ostatnim tygodniu lutego wzrosła o ponad 25 proc. w stosunku do średniej z ubiegłego roku. Spożywcze sklepy internetowe przeżywają boom i wprowadzają nowe zasady bezpieczeństwa. Amazon zapowiedział, że zatrudni dodatkowych 100 tys. pracowników.

bcz
bcz
Udostępnij artykuł:
Stale rośnie zainteresowanie zakupami w sieci. Amazon zatrudni 100 tys. pracowników
Fot. Pixabay

Pandemia koronawirusa spowodowała boom na zakupy w sklepach internetowych. Wzrost liczny zamówień skłonił amerykańskiego giganta handlu elektronicznego platformę Amazon do zatrudnienia dodatkowo 100 tys. pracowników magazynów i dostawców w USA. Firma zapowiedziała też podwyżki dla swoich pracowników. W Stanach Zjednoczonych godzinowe stawki wzrosną o 2 dolary, w Wielkiej Brytanii o 2 funty, a w niektórych krajach europejskich o 2 euro.

W ostatnich tygodniach zakupy spożywcze online stały się dla Polaków naturalnym sposobem na uzupełnienie zapasów bez konieczności wychodzenia z domu i odwiedzania sklepów. O długich terminach dostaw i brakach w asortymencie pisaliśmy w czwartek. Frisco.pl przyznaje, że ze względu na duże zainteresowanie zakupami, terminy dostaw są dość odległe.

- Wzmożone zainteresowanie wpływa również na dostępność asortymentu na naszej stronie – mogą pojawić się chwilowe braki, ale stale monitorujemy popyt i na bieżąco uzupełniamy zapasy produktów, które są najbardziej poszukiwane przez klientów. Pracujemy również z producentami, aby zapewnić ciągłość dostaw, a także wdrażamy nowe procesy, które pozwolą nam zwiększyć dostępność asortymentu na stronie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Palec, prezes Frisco.pl. Firma zapewnia, że utrzymuje "stałą politykę cenową, która zakłada zapewnienie klientom cen na poziomie hipermarketów".

Jak zdradza prezes Frisco.pl, gwałtowny wzrost sprzedaży nastąpił w ostatnim tygodniu lutego i od tego czasu systematycznie rośnie.

Wzrost wartości koszyka zakupowego o 25 proc.

- W dalszym ciągu na wysokim poziomie pozostaje wartość koszyków zakupowych – mowa tutaj o ponad 25-procentowym wzroście względem początku roku, jak również średniej z 2019 r. Wynika to ze zwiększonej liczby produktów kupowanych przez każdego klienta. Szczególnie silne wzrosty obserwujemy w produktach podstawowych i z długim terminem ważności. Ich sprzedaż wzrosła trzykrotnie lub nawet czterokrotnie. Obecnie tygodniowo sprzedajemy ich tyle, ile normalnie w ciągu miesiąca. Wzrosła nie tylko wartość koszyków, ale także liczba zamówień oraz liczba nowych klientów - mówi Jacek Palec.

Frisco.pl wdrożyło też procedurę antyseptyczną - dostawcy zostali zaopatrzeni w środki do dezynfekcji i mają obowiązek odkażania dłoni oraz urządzeń (np. terminala płatniczego) przed i po dostawie. Aby ograniczyć kontakt z klientem, kierowcy nie wnoszą zakupów do domów i mieszkań. Przed rozpoczęciem pracy zarówno kierowcy, jak i pracownicy magazynu, przechodzą kontrolę zdrowotną.

Boom na zakupy online odczuwa również Szopi.pl. - Zanotowaliśmy znaczny wzrost liczby klientów i zwiększyliśmy liczbę szoperów realizujących zamówienia. Dzięki temu średni okres oczekiwania nie przekracza 2-3 dni. Od początku ubiegłego tygodnia wielokrotnie wzrosło zainteresowania produktami spożywczymi i higienicznymi - mówi nam Bartosz Lewicki, szef ds. komunikacji w Szopi.pl. Jak dodaje, tylko w ciągu jednego dnia liczba nowych klientów powiększyła się o tysiąc osób.

W Tesco płatności tylko online i limit produktów

W związku z dużym zainteresowaniem produktami higienicznymi i o przedłużonej trwałości Tesco w niektórych kategoriach ograniczyło maksymalną liczbę zakupionych rzeczy do sześciu sztuk.

Brytyjski sklep, ze względu na bezpieczeństwo klientów i dostawców, akceptuje tylko płatności online. Dostawcy, podobnie jak we Frisco.pl, nie wchodzą do mieszkań klientów. Tesco prosi też, aby osoby poddane kwarantannie informowały o tym w polu "Instrukcje dla dostawcy", kiedy składają zamówienie.

Dostawcy Auchan również zostawiają zakupy przed drzwiami, firma prosi też, aby płacić online za zakupy, ale nie zlikwidowała możliwości robienia opłat kartami w momencie odbierania zamówienia.

"Kupujący zmienią swoje zwyczaje"

Na rosnące zainteresowanie zakupami w sieci wskazują też statystyki Google. W ciągu ostatniego tygodnia ogromnie wzrosła popularność frazy "zakupy online", a swój szczyt osiągnęła w czwartek 12 marca.

grafika

Największe zainteresowanie wyszukiwanym tematem było w woj. mazowieckim, śląskim, pomorskim, dolnośląskim i zachodniopomorskim.

grafika

Zdaniem ekspertów z Shopera, platformy na której działa 13 tys. sklepów internetowych, obecnie zakupy e-grocery stanowią niecały 1 proc. sprzedaży sektora FMCG, ale według prognoz ten trend będzie zyskiwał popularność w najbliższej dekadzie. Pandemia koronawirusa może sprawić, że kupujący zmienią swoje przyzwyczajenia zakupowe.

- Wzrost zamówień internetowych spowodowanych kwarantanną i środkami ostrożności w czasie pandemii to na pewno czas próby dla e-sklepów. Ale jeśli zakupy w internecie się sprawdzą, e-commerce, podobnie jak e-learning czy cyfrowa rozrywka, może zyskać wielu nowych użytkowników, którzy zostaną z nim już po ustąpieniu koronawirusa - uważa Oliwia Tomalik, menedżer ds. marketingu platformy Shoper.

Ogromny popyt na żele antybakteryjne i maseczki medyczne

Jak dodaje specjalistka, w pierwszym tygodniu marca kupujący w sklepach internetowych na platformie Shoper aż 16 razy częściej niż w styczniu nabywali żele antybakteryjne. Jeszcze bardziej spektakularny był wzrost liczby zakupów masek medycznych. W porównaniu ze średnimi wynikami ze stycznia, pod koniec lutego ich sprzedaż była aż 39 razy wyższa od styczniowej.

- W ostatnich dniach sprzedaż masek ochronnych znów spadła i jest około dwuipółkrotnie wyższa niż na początku roku, prawdopodobnie dlatego, że wielu sprzedawcom wyczerpały się zapasy i przytłoczyła ich logistyka - podsumowuje Oliwia Tomalik.

We wtorek wieczorem wieczorem liczba zakażeń koronawirusem w Polsce wzrosła do 238. Od początku epidemii zmarło pięć osób.

bcz
Autor artykułu:
bcz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online