Strategy Analytics: 4-proc. spadek sprzedaży komórek w III kw.

W III kwartale bieżącego roku na całym świecie sprzedano 290,5miliona telefonów komórkowych.

km
km
Udostępnij artykuł:

To o 4 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem rokuubiegłego (303,8 mln) - wynika z danych firmy badawczej StrategyAnalytics. Tempo spadku było za to niższe niż w trzech poprzednichkwartałach (8, 14 i 11 proc.).

Liderem w III kwartale była fińska Nokia z liczbą 108,5 milionasprzedanych komórek i 37,3 proc. udziału w rynku. Wyprzedziła onakolejno firmy Samsung (60,2 mln, 20,7 proc.), LG Electronics (31,6mln, 10,9 proc.), Sony Ericsson (14,1 mln, 4,9 proc.) oraz Motorola(13,6 mln, 4,7 proc.). Pozostali producenci sprzedali łącznie 62,5miliona urządzeń, stanowiących 21,5 proc. rynku.

Jednocześnie firma Strategy Analitycs przedstawiła prognozę,według której w ostatnich trzech miesiącach bieżącego roku - poczterech kolejnych kwartałach spadku - rynek wróci do wzrostu. Nacałym świecie ma zostać sprzedanych 300 milionów telefonówkomórkowych - o 3 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samymokresie (294 mln).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały