Średnia widownia wszystkich dziesięciu odcinków drugiego sezonu serialu „Strażacy” (emitowanego w soboty o godz. 20.25, w okresie od 5 marca do 7 maja br.) wyniosła 1,48 mln osób. Przełożyło się to na 9,99 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 7,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził drugi odcinek serialu, który zainteresował 1,75 mln osób.

Trzy topowe odcinki
Dla porównania, pierwszy sezon „Strażaków”, emitowany wiosną ub.r., gromadził średnio 2,33 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 15,33 proc. i 11,82 proc. udziału. Oznacza to, że serial stracił 850 tys. widzów (zobacz te dane).
TVP1 w paśmie nadawania „Strażaków” TVP1 przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem w tym czasie była TVP2, która emitowała wówczas show „Kocham Cię, Polsko!”, a udział tego kanału wyniósł 14,37 proc. Drugi był TVN („Mali giganci” i filmy fabularne; 13,35 proc.), a trzecie miejsce z tzw. „wielką czwórkę” zajął Polsat (gala KSW, jedyny odcinek „Surprise, Surprise” i filmy fabularne; 10,49 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był Polsat. Dalsze miejsca zajęły: TVN, Dwójka i Jedynka.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telewizja-najwazniejszym-zrodlem-informacji-dla-polakow-ale-traci-zaufanie-za-kilka-lat-jej-znaczenie-mocno-spadnie ##
Oglądalność „Strażaków 2” na tle konkurencji
Wpływy reklamowe TVP1 wokół emisji serialu wyniosły 5,06 mln zł. Dla porównania, pierwszy sezon zarobił z reklam 4,03 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).Na chwilę obecną nie wiadomo, czy TVP1 będzie kontynuować emisję „Strażaków”.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##











