Dwutygodniowy model rozliczania kampanii to nowość na polskim rynku reklamy outdoorowej. Obecnie zdecydowanie najczęściej realizowane są bowiem akcje trwające miesiąc.
Grupa Ströer zdecydowała się wprowadzić model dwutygodniowy po testowej kampanii outdoorowej „Wypożyczalnia krów”, którą przeprowadziła w październiku br. Akcja reklamująca fikcyjną usługę i odsyłająca do jej strony internetowej w Trójmieście trwała przez dwa tygodnie, a w Poznaniu przez miesiąc. Internetowy sondaż realizowany przez Gemiusa pokazał, że w trzecim i czwartym tygodniu kampanii nie nastąpił już wyraźny wzrost świadomości reklamowanej marki. W związku z tym – oraz na podstawie obserwacji z rynków zagranicznych – wysunięto wniosek, że na outdoorze efektywniej jest prowadzić akcję reklamową przez dwa tygodnie.
W przyszłorocznej ofercie Grupy Ströer obowiązują też rabaty za szybkie zarezerwowanie nośników. Jeśli reklamodawca podpisze umowę w ciągu 8 dni od otrzymania oferty, zapłaci 3 proc. mniej, a jeśli na minimum 4 miesiące przed rozpoczęciem kampanii – 10 proc. mniej.












