Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl stronę główną Onetu (Ringier Axel Springer Polska) w październiku br. odwiedziło 9,07 mln internautów, spędzając przeciętnie po 48 minut i 40 sekund. Jej zasięg wyniósł 30,52 proc.
Z kolei strona główna WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) przyciągnęła 8,84 mln użytkowników (co dało 29,76 proc. zasięgu), każdego średnio na 62 minuty i 45 sekund. Analogiczne witryny Interii (Grupa Polsat-Interia) i Gazeta.pl łącznie miały tylu odwiedzających co WP.pl. Ta pierwsza zanotowała 5,09 mln internautów, 17,12 proc. zasięgu oraz 32 minuty i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, a druga - 3,42 mln użytkowników, 11,51 proc. zasięgu oraz 26 minut i 32 sekundy średniego czasu.
Interia przed Gazeta.pl i o2.pl
Z pozostałych stron głównych w rankingu tylko ta portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) przekroczyła poziom 10 minut przeciętnego czasu korzystania. Odwiedziło ją 1,23 mln internautów (4,15 proc. zasięgu), spędzając średnio po 10 minut i 55 sekund. Analogiczna witryna na o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) przyciągnęła więcej użytkowników - 2,1 mln (7,07 proc.), ale każdego tylko na 4 minuty i 26 sekund.

Niżej są jeszcze dwa witryny marek prasowych. Na portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) strona główna zanotowała 698,2 tys. użytkowników (2,35 proc. zasięgu) oraz 5 minut i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na Wprost.pl (PMPG Polskie Media) - 287,5 tys. odwiedzających (0,97 proc. zasięgu) oraz 4 minuty i 28 sekund średniego czasu korzystania.
Na portalu Radia ZET (Eurozet) stronę główną odwiedziło 436,4 tys. internautów (1,47 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 minuty i 24 sekundy, a na naTemat.pl - 428,3 tys. (1,44 proc. zasięgu), korzystając średnio przez 5 minut i 23 sekundy.

Strona główna Onetu w porównaniu z wrześniem zyskała aż 1,38 mln użytkowników (czyli 18 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 6 minut i 34 sekundy (12,6 proc.). Wysunęła się nad konkurentkę z WP.pl, na której liczba internautów zwiększyła się dużo słabiej - o 722,7 tys. (8,9 proc.), a średni czas korzystania o 8 minut i 27 sekund (15,5 proc.).
Wyraźnie wzrosła też odwiedzalność dalszych stron głównych. Na Interii taka witryna zyskała 432,4 tys. internautów (9,3 proc.) oraz 2 minuty i 52 sekundy przeciętnego czasu korzystana (9,6 proc.), na Gazeta.pl - 341,2 tys. użytkowników (11,1 proc.) oraz 6 minut i 28 sekund średniego czasu (32,2 proc.), a na Fakt.pl - 140 tys. użytkowników (12,8 proc.) i 27 sekund średniego czasu (4,3 proc.).

Spadki tylko na o2.pl i SE.pl
Na portalu Radia ZET strona główna osiągnęła wzrost o 78,4 tys. odwiedzających (21,9 proc.) i 24 sekundy spędzone średnio przez każdego (20 proc.), naTemat.pl - o 59,1 tys. internautów (16 proc.) i 34 sekundy przeciętnego czasu korzystania (11,8 proc.), zaś na Wprost.pl - o 47,8 tys. użytkowników (19,9 proc.) i 16 sekund średniego czasu (6,3 proc.).
Tylko dwie witryny zanotowały niewielkie spadki. Na stronie głównej o2.pl liczba internautów zmniejszyła się o 13,1 tys. (0,6 proc.) przy wydłużeniu się przeciętnego czas korzystania o 31 sekund (13,2 proc.), natomiast strona główna portalu „Super Expressu” zyskała co prawda 112,1 tys. użytkowników (19,1 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego zmalał o 11 sekund (3 proc.).











