„Świat według Kiepskich” zarobił najwięcej na reklamach w 2016 roku (top 100 produkcji)

Seriale komediowy „Świat według Kiepskich” i „Pierwsza miłość” w Polsacie oraz „Prognoza Pogody” w TVP1 to produkcje telewizyjne, które w 2016 roku wygenerowały najwyższe wpływy z reklam - wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

W ub.r. największe przychody z reklam wygenerował komediowy serial Polsatu „Świat według Kiepskich” - zarobił dla Polsatu ponad 260,7 mln zł. Łącznie przy tej produkcji wyemitowano 8670 spotów w 1625 przerwach reklamowych - wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Nielsen Audience Measurement Polska, bez rabatów).

Drugie miejsce przypadło również produkcji Polsatu - serialowi „Pierwsza miłość”. Reklamodawcy wydali przy nim 249,5 mln zł - dało to 11929 reklam w 2808 breakach reklamowych.

Trzecie miejsce na podium zajęła prognoza pogody w TVP1 z wpływami w wysokości 240 mln zł - takie kwoty zapewniła emisja 18348 reklam w 4149 blokach reklamowych.

- Najwięcej zarobiły programy cykliczne o dużej liczbie powtórzeń: "Świat według Kiepskich" i "Pierwsza miłość". Wysokie miejsce w rankingu "Dzień Dobry TVN" ze względu na dużą liczbę powtórzeń i breaków reklamowych. Na wyróżnienie zasługuje program, którego premiera emitowana jest tylko raz w tygodniu: "Kuchenne rewolucje". Program ten ma swoje premiery na wiosnę i na jesieni, lecz poza sezonem emitowane są powtórki, które cieszą się wysoką oglądalnością. W Top 10 znalazła się tylko jedna pozycja z telewizji publicznej - "Prognoza pogody" - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marek Racławski, head of tv department w domu mediowym MullenLowe MediaHub.

Kolejne trzy miejsca - od 4 do 6 - zajęły programy z anteny TVN. Paradokumentalny serial „Szpital” zarobił na reklamach 229,2 mln zł (20365 spotów). Na reklamy w porannym paśmie „Dzień dobry TVN” marketerzy wydali 226,8 mln zł (w 41526 spotach), zaś na obecność reklamową przy nadawanym od poniedziałku do piątku serialu „Na Wspólnej” - 192,2 mln zł (8697 reklam).

Na kolejnych pozycjach w Top 10 programów o największych wpływach z reklam znalazły się jeszcze po dwie produkcje Polsatu i TVN.

Prognoza pogody Polsatu zarobiła 183 mln zł (8697 reklam), a serial obyczajowy tej stacji „Dlaczego ja?” - 162,4 mln zł (17583 spotów).

Z kolei TVN na emisji „Ukrytej prawdy” zarobił 181 mln zł (19453 spotów), zaś na „Kuchennych Rewolucjach” - 168,6 mln zł (19872 reklam).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krotszy-czas-ogladania-telewizji-w-2016-roku-polsat-wyprzedzil-tvp1-raport ##

Raport obejmuje emisję wszystkich programów, z powtórkami, spoty liczone ze sponsoringiem. Programy typu prognoza pogody liczone niezależnie od godziny nadawania (np. Prognoza pogody w TVP1 liczone łącznie wejścia poranne, popołudniowe i wieczorne). W badaniu podano również liczbę GRP, która daje szersze spojrzenie na oglądalność programu, a co za tym idzie na jego popularność (w oparciu o dane cennikowe Nielsen Audience Measurement).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"