W ub.r. największe przychody z reklam wygenerował komediowy serial Polsatu „Świat według Kiepskich” - zarobił dla Polsatu ponad 260,7 mln zł. Łącznie przy tej produkcji wyemitowano 8670 spotów w 1625 przerwach reklamowych - wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Nielsen Audience Measurement Polska, bez rabatów).
Drugie miejsce przypadło również produkcji Polsatu - serialowi „Pierwsza miłość”. Reklamodawcy wydali przy nim 249,5 mln zł - dało to 11929 reklam w 2808 breakach reklamowych.
Trzecie miejsce na podium zajęła prognoza pogody w TVP1 z wpływami w wysokości 240 mln zł - takie kwoty zapewniła emisja 18348 reklam w 4149 blokach reklamowych.
- Najwięcej zarobiły programy cykliczne o dużej liczbie powtórzeń: "Świat według Kiepskich" i "Pierwsza miłość". Wysokie miejsce w rankingu "Dzień Dobry TVN" ze względu na dużą liczbę powtórzeń i breaków reklamowych. Na wyróżnienie zasługuje program, którego premiera emitowana jest tylko raz w tygodniu: "Kuchenne rewolucje". Program ten ma swoje premiery na wiosnę i na jesieni, lecz poza sezonem emitowane są powtórki, które cieszą się wysoką oglądalnością. W Top 10 znalazła się tylko jedna pozycja z telewizji publicznej - "Prognoza pogody" - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marek Racławski, head of tv department w domu mediowym MullenLowe MediaHub.

Kolejne trzy miejsca - od 4 do 6 - zajęły programy z anteny TVN. Paradokumentalny serial „Szpital” zarobił na reklamach 229,2 mln zł (20365 spotów). Na reklamy w porannym paśmie „Dzień dobry TVN” marketerzy wydali 226,8 mln zł (w 41526 spotach), zaś na obecność reklamową przy nadawanym od poniedziałku do piątku serialu „Na Wspólnej” - 192,2 mln zł (8697 reklam).
Na kolejnych pozycjach w Top 10 programów o największych wpływach z reklam znalazły się jeszcze po dwie produkcje Polsatu i TVN.
Prognoza pogody Polsatu zarobiła 183 mln zł (8697 reklam), a serial obyczajowy tej stacji „Dlaczego ja?” - 162,4 mln zł (17583 spotów).
Z kolei TVN na emisji „Ukrytej prawdy” zarobił 181 mln zł (19453 spotów), zaś na „Kuchennych Rewolucjach” - 168,6 mln zł (19872 reklam).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/krotszy-czas-ogladania-telewizji-w-2016-roku-polsat-wyprzedzil-tvp1-raport ##

Raport obejmuje emisję wszystkich programów, z powtórkami, spoty liczone ze sponsoringiem. Programy typu prognoza pogody liczone niezależnie od godziny nadawania (np. Prognoza pogody w TVP1 liczone łącznie wejścia poranne, popołudniowe i wieczorne). W badaniu podano również liczbę GRP, która daje szersze spojrzenie na oglądalność programu, a co za tym idzie na jego popularność (w oparciu o dane cennikowe Nielsen Audience Measurement).











