Sprzedaż ogółem miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu br. wyniosła 116 867 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Tytuł zadebiutował na rynku w sierpniu 2011 roku. Na drugie miejsce z pierwszego spadł wydawany przez G+J Polska miesięcznik „Focus”. Jego sprzedaż ogółem zmalała o 17,24 proc. do 99 506 egz. Trzecia lokata w zestawieniu przypadła magazynowi „Wiedza i Życie” (Prószyński Media). Pismo to zanotowało spadek sprzedaży o 1,72 proc. do 28 772 egz.
Największy spadek w segmencie dotknął miesięcznika „21. Wiek” (Amconex). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu br. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej spadła o 17,79 proc. i wyniosła 20 771 egz. Wśród miesięczników historycznych liderem był ukazujący się na rynku od kwietnia br. magazyn „Uważam Rze Historia” (Presspublica). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w lipcu br. wyniosła 97 642 egz. To prawie dwa razy większy wynik od tego jaki osiągnął magazyn „Focus Historia”, który pomimo tego zanotował wzrost o 6,64 proc. do 53 813 egz..

W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. także największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się może „Focus Historia” - 47,71 proc. Z kolei największy spadek (15,74 proc.) także i tutaj dotknął miesięcznika „21. Wiek”.











